DragonForce Reveal New Singer

Då var man tillbaka i stockarnas stad! Innan jag börjar orera över dagens ämne tänkte jag klaga lite på denna stad. Varför hänger den kvar i 90-talet?! Eller rättare sagt; varför hänger stadens konsertbokare kvar i 90-talet? Visst, det var en bra årtionde (inte minst för att Mr.MASA föddes då), men det är över nu. Så släpp det! Och sluta boka fåniga 90-tals band som Slipknot, Linkin Park och Foo Fighters!!! Ta efter Göteborg i detta! I sommar, och vinter, får de Iron Maiden, Big 4 och Manowar!!

Okej... Foo Fighters är bra! Jag ber om ursäkt för påhoppet, men jag tror nog ni fattar poängen i alla fall...

Nu till dagens ämne. I mars förra året lämnade sångaren ZP Theart det brittiska power metal bandet Dragonforce. Bandet har sedan dess varit lite på is och medlemmarna har sysslat med diverse annat. Men nu är de alltså igång igen! Med en ny sångare som presenterades i veckan; den hittills okände Marc Hudson. Marc Hudson säger själv:

"I’m really excited about being a part of the DragonForce family. It’s always been my dream to dedicate my life to making music. I’m going to bring all the power and emotion I can to the songs, and help make the killer new record the fans have been waiting for!"

Och om det nya materialet säger bandets ena gitarrist, Herman Li, förjande:

"Everyone in the band is extremely excited about how the new material is shaping up. We haven’t felt this kind of energy in the band for a long time. We can’t wait to unleash the next DragonForce album later this year.”

Och hur låter då den nya sångaren? Jo, såhär:



Jag tror att detta kan bli ett lyft för Dragonforce! Visserligen så satte jag dem på plats 10 över min lista över de 10 mest överskattade banden av idag, men jag tycker ändå att de är sköna att lyssna på ibland. Visst, de är ett standard power metal band! Men ett bra sådant! Och jag tror att denna nya sångare kan få de ännu bättre! ZP var visserligen en bra sångare. Och självklart kommer han att bli saknad! Men jag tror att Marc Hudson kan fylla hans skor mer än väl! Och visst var väll ZP lite gnällig i sin sång? ;-)

Vi avslutar med en Dragonforce klassiker!


Well. That's it for today!!

Bye!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0