Another Top 10!

För ganska sedan, närmare bestämt den 18e november förra året, så skrev jag DET HÄR inlägget. Det baserades på en video som jag hade klippt ihop för YouTube där jag listade mina 10 favorit metal band. Fantasilöst kan tyckas, eftersom det redan låg (och ligger) minst 100 lika dana videos på YouTube. Men som den märkliga människa som jag är gjorde jag det i alla fall. Det vart ingen jätte succé (som min video till HammerFalls Stone Cold, som i nuläget har över 100 000 visningar), men det var sköj! Så nu har jag alltså gjort det igen! Märkligt va?

Men denna gång så handlar det inte om mina 10 favoritband. Denna gång är jag mer specifik. Jag har nämligen gjort en lista över mina 10 favoritlåtar med Edguy! Varför just då Edguy, kanske man kan fråga sig? Jo... jag vet inte riktigt... det bara blev så :-P

Nog snackat nu. Kolla på videon! Jag har skrivit lite motiveringar under den, men kolla på videon innan så blir det mer spännande ;-)


Motiveringar så:

Plats 10: För att det är den bästa Edguy balladen någonsin, kanske en av världens bästa ballader någonsin. PUNKT SLUT

Plats 9: En väldigt bra speed metal låt. Refrängen kan vara en av dom bästa Edguy någonsin har gjort, men resten av låten känns lite "standard mall". Därför hamnar den bara på nionde plats.

Plats 8: För att det är en bra glad power metal låt. Den har också en väldigt rolig text som gör att man småskrattar lite här och var.

Plats 7: En bra melodiös hårdrocks låt. Även fast det fortfarande är ganska tydligt att det är power metal så tycker jag ändå att man hör att bandet börjar gå lite mer åt den melodiösa hårdrocken. Det är en bra låt också med ett bra budskap.

Plats 6: Enligt många DEN BÄSTA Edguy låten. Jag tycker att det är en riktigt bra låt med kanske en av de bästa texter som någonsin skrivits. Varför hamnar den bara på plats 6 då? Jo, helt enkelt för att det finns 5 Edguy låtar som jag gillar mer.

Plats 5: Här har förvandlingen från power metal till melodiös hårdrock tagit ett steg längre. I mina öron är inte denna låt power metal alls. Trots det är det otroligt bra. Den har bra verser, en bra refräng och ett bra slut. Vad mer kan man begära? Den är helt enkelt SUPER...!

Plats 4: Den bästa låten från det kollosalt kritiserade albumet är enligt min mening den fjärde bästa låten av bandet någonsin! Visst, det är en liten återgång till power metal soundet, men det gör egentligen inte mig så mycket. Super intro solo, super verser och super refräng. Texten är också otrolig! Om jag var påven skulle den reta gall feber på mig!

Plats 3: Edguy klassikernas klassiker! Efter ett legendariskt intro så kommer otroliga verser (sjungna på ett lite annorlunda sett) och en fantastisk refräng! Man skulle också kunna säga att det här är "THE" Edguy song! Man kan till och med höra "Edguy" i refrängen (som en sammanslagning mellan slutet av ett ord och det efterföljande ordet).

Plats 2: Det är SKANDAL att dom gömde undan den här låten på en EP! Det är en grym låt. Den är ganska enkel och rakt på men samtidigt är den på sina ställen något mer komplex. Budskapet i texten är riktigt bra och sångaren som allas våran Sammet sjunger duett med är ju inget annat än legendarisk!

Plats 1: Enligt min mening är det här DEN BÄSTA Edguy låten någonsin! Från det finstämda introt till de underbara verserna till den fenomenala refrängen! För att låna ett citat från Joacim Cans; "UN FUCKING BELIEVABLE"


Det där var faktiskt allt jag hade att bjuda på för idag. Hare bra alla små och stora metalskallar tills nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Nu blev jag helt deprimerad :O Mina två favoriter är inte ens med på din lista xD Men jag är ju helt såld på ballader i och för sig...



Save me och Roses to no one <3

2009-09-09 @ 19:36:25
URL: http://maols.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0