Allmänt klagande

Ibland måste man klaga och vara lite negativ. Som nu tillexempel!

Jag tänkte börja med att klaga på Grammis som nu snart hålls. Grammis, tycker jag, har en roll i musiksverige; att uppmärksamma hajpade skitartister och dela ut priser till top 10 radio singel människor. Det finns i och för sig en "Årets Hårdrock" (som dock nästan ENBART innehåller superhajpade band), men bortsätt från det lyser hårdrocken, och även rocken, med sin frånvaro helt! Låt mig till exempel presentera vilka låtar som är nominerade till "Årets låt":

Anna Bergendahl - This is my life
Daniel Adams-Ray - Gubben i lådan
Eric Saade - Manboy
Erik Grönwall - Higher
Johnossi - What’s the point
Mohombi - Bumby ride
Oskar Linnros - Från och med du
Robyn - Dancing on my own
Salem al Fakir - Keep on walking
Swedish House Mafia - One

Jag menar... PÅ RIKTIGT!! VEM kan ens tycka att någon av dessa låtar är det bästa som Sverige presterat 2010? Den enda låt där som egentligen har där att göra är Robyns låt, som trotts sin radiopophet och simpelhet faktiskt är helt okej.

Nu har jag klagat klart på Grammis och går raskt vidare till vargjakten. Och där måste jag citera Tenacious D låten The Government Totally Sucks:

Now let me tell you something about the government (uh huh)
They're fucking up the environment (say what?)
They're taking all the fucking beautiful animals (yeah?)
And making them fucking extinct (oh no!)


10% av Sveriges vargar kommer i dagarna att skutas av skjutgalna jägarknäppisar som inte bryr sig ett skit om miljöministerns fina ord om att "skuta de genetiskt dåliga" vargarna... 10%!

Nej. Nu ska jag inte klaga mer! Det blir så dålig stämning då ;-)
Istället ska vi fira att HammerFall vann över Larz Kristerz i Fångarna på Fortet igår! Det blev total utklassning! Sen blev det inga pengar i skattkammaren... men det behöver vi inte prata om...

That's all folks!!


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Word på bägge grejorna där, tack för att du gjorde detta inlägg.

2011-01-17 @ 13:39:16
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0