Sonisphere Sweden

Okej. Nu är det officiellt på riktigt. Sonisphere kommer att hållas i Sverige även denna sommar.

Sonisphere Festival - Sweden Nedräkningen har börjat...
för 9 timmar sedan
Sonisphere Festival - Sweden cough cough...1, 2, 3 testing...
den 9 februari kl. 10:41


Det är de två senaste inläggen på Sonisphere Festival Swedens Facebooksida. Och enligt någon som kommenterat det senaste inlägget så kommer mer information att släppas på torsdag... well... vi får se...

I det här läget har i stort sätt alla svenska festivaler redan gått ut med line-up, datum och biljetter. Så varför har inte Sonisphere gjort den än? Har det varit oklart om de skulle få vara i Stockholm igen efter den "massiva" kritiken de fick förra året? Har det varit oklart om de kunnat boka några stora band? Blev de avskräckta av vädret förra året? Eller är de helt enkelt bara sega och lata? Hur det nu än är så måste det nog till sig att de har bokat något aldeles spetakulärt (typ Maiden eller Big 4) samt att biljettpriserna bli rimliga. Annars luktar det fjasko lååång väg...

Jag hoppas personligen på att de har bokat något lite roligare än Big 4. Visst, Metallica, Megadeth och Anthrax är helt okej band (jag glömde Slayer med flit ;-) ) men det är inget som fyller mig med en särskillt stor Sonisphere lust. I och för sig vore det skoj att se, så även om det blir Big 4 kanske jag köper biljett, men ändå...

Jag vet att det är omöjligt. Men vore det inte coolt om dessa herrar headlineade detta år? Jag skulle i alla fall slänga mig över biljetterna då!



Anyway... soon we'll know!!

Bye!

Kommentarer
Postat av: Stones

SONISPHERE kommer tillbaka till Stockholm i sommar!

Lördagen den 9 juli intar Sonisphere på nytt Stockholm!

Festivalområde: Globe Arenas Open Air med scener på både Globentorget och Söderstadion!



Biljetterna släpps fredag 25 februari kl 9.00.



I morgon torsdag släpps artisterna till sommarens stora rockfest… Stay tuned!!

2011-02-16 @ 11:38:15
URL: http://tuneoftheday.blogspot.com/
Postat av: [lisabjernhagen]

sv: Åh, ja det är ju typiskt :/ Dock så gillar jag slipknot starkt så ingen fara skedd för mig! Men Metallica hade jag hoppats på...

2011-02-16 @ 19:32:00
URL: http://lisabjernhagen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0