Sonisfjasko

Hehe... okej... nu har det släppts mer detaljer om årets Sonisphere i Stockholm, och jag måste nog ändå säga att det går mot fjasko.

För det första så flyttar hela festivalen från Stora Skuggan (som förra året tog ca 40 000 metalheads) till något de kallar Globen Arenas Open Air, vilket i praktiken betyder Söderstadion och "torget" mellan Hovet och Globen (som enligt uppgift kommer att ta cirka hälften så många). Och sen så bokar de två av världens mest överskattade band.

Såhär ser årets upplaga av Sonisphere ut:



Det enda som är bra där är Mustasch och Airbourne!! De kommer att få svårt att sälja biljetter till detta, gissar jag... Tyvärr förutspår jag ett fjasko utan dess like och festivalens död i Sverige.

Låter jag som en domedagsprofet? Kanske... men om man kollar på reaktionerna på nätet är jag inte ensam. Men vem vet... det kanske lugnar sig med tiden? Just nu kanske det bara är så att folk hade förväntat sig Big 4, och fick Slipknot...

Men där sparade man 700 spänn i alla fall :-D

Nu lyssnar vi på lite KVALLITÈ istället!!! THE DRAGON LIES BLEEDING!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Spix

Dessutom lägger dom festivalen på samma helg som Getaway i Gävle. En festival som redan har presenterat massor med band och antagligen sålt en hel del biljetter till potentiella sonisphere-besökare.... smidigt...

2011-02-17 @ 22:20:52
Postat av: Grimgoth

Kan hålla med dig där lite och vilken miss som Spix tar upp där med.

2011-02-19 @ 11:47:43
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: fredrik

Min första Hammerfall-låt. Som den musikpolis jag är spårar jag refrängen till Running Wildes Riding the storm. Har du hört? Lyssna. Superbra låt!

2011-02-21 @ 12:00:50
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0