Nightwish - Imaginarium

Hej där! Det var länge sen! Nej, jag är inte död. Nej, jag har inte slutat blogga. Jag tar bara en liten paus för tillfället, vilket är bra att göra ibland :-)

Men nu såg jag en grymt intressant nyhet angående ett visst finskt storband. Detta är vad som står på bandets hemsida:

Mitt under inspelningarna av ett nytt album har Nightwish börjat förbereda en film.
"Imaginarium" är en musikalisk fantasyfilm baserad på det kommande Nightwish-albumet med samma titel och dess 13 låtar.

Filmens protagonist är en låtskrivare med en otrolig fantasi. Han är en gammal man som fortfarande tror att han är en ung pojke. I sömnen reser han till sitt förflutna där hans forna drömmar kommer tillbaka till honom blandade med den unge pojkens värld av fantasi och musik.

I drömmarna kämpar den gamle mannen för att hitta de minnen som är viktigast för honom.

Detta projekt sträcker sig mer än två år tillbaka i tiden, när Tuomas först introducerade sin ambitiösa idé om Imaginarium-konceptet till sina bandmedlemmar och herr Stobe Harju, regissör bakom "The Islander"-musikvideon. Han kommer att regissera denna fullängdsfilm. Filmen kommer att produceras av Solar Films Inc. tillsammans med Nightwish.

Inspelningarna för "Imaginarium" kommer att inledas under våren. Premiären äger rum 2012 och albumet som filmen baseras på släpps vid ännu obestämd tidpunkt.

Nightwish kommer att hålla en presskonferens relaterad till projektet i slutet av februari.


Och nu till videon av samma snubbe som kommer att göra denna film! Videon som för övrigt kom etta på min allra första lista här på bloggen, den om de 10 bästa musikvideorna!



Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0