Cuts like a knife

NEJ. Jag har inte blivit EMO helt plötsligt. Jag LOVAR!!

Cuts like a knife är namnet på The Poodles nya singel från den kommande plattan PERFORMOCRACY. Och varför i H.VETE tar jag upp det då? Är inte detta en METAL blogg? Och är inte The Poodles bara ett litet kommersiellt skitband som inte förtjänar en plats här? Jo, egentligen... men denna nya låt är faktiskt riktigt bra!

The Poodles är egentligen ett underskattat överskattat band, om ni förstår vad jag menar. Jag tror att många METAL människor avfärdar dem för lätt på grund av sin melodifestivalighet (och Carola släktskap), och glömmer att lyssna till musiken. Visst, bandets två första plattor var ganska mycket kommersiellt skräp. Men med tiden verkar det som om bandet har växt till sig ganska ordentligt.

Lyssna på låten och avgör själva:



En sista rolig och spännande nyhet också innan jag lämnar er för denna gång. The one and only HAMMERFALL har nu slutfört inspelningen av sitt kommande album. Såhär säger Oscar Drojak om det hela:

That's it, the album recording is finally finished, over, done with! We had an absolute blast throughout this whole experience, and working with James Michael (Mötley Crüe, Sixx: A.M., the Scorpions, Meat Loaf, Hillary Duff among others) was an incredible experience! We set out to have a lot of laughs while creating the strongest HammerFall record to date, and I'd say we succeeded beyond even our own highest expectations! It feels great to know that being in this band for fifteen years can feel this invigorating! We're super, super happy with the outcome, and I am sure our fans will be as well. It's going to be HF like you've never heard before, yet you will recognize the distinct qualities that makes us what and who we are. If "Reinventing The Steel" hadn't already been used, it would be the perfect title for this album!


Cheers!!

Kommentarer
Postat av: fredrik

Har du hört nocturnal Rites låt med det namnet? Kolla upp den. Eller hela bandet om du inte har. Jag tror du kommer att älska skiten! :D

2011-02-21 @ 11:58:54
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/
Postat av: Grimgoth

Håller med, den är bra!

2011-02-21 @ 15:29:28
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0