EDGUY åter i studion!!

Hej alla igen!!

Nu väntar stora nyheter! Eller ja... men ganska stora är de i alla fall! Det är nämligen så att Edguy har gått in i studion för att spela in uppföljaren till 2008 års Tinnitus Sanctus!!

Hur vet jag då detta? Bandet har ju ännu inte lagt upp något på vare sig Facebook eller den egna hemsidan. MEN! Nu råkar det vara så att jag följer bandets trummis, Felix Bohnke, på Twitter. Och igår skrev han följande:

"I´m in the studio with Edguy right now - recording stuff ;-)
"

Så. Edguy är alltså i studion och spelar in! Och om det inte är så att de äntligen har tagit sitt förnuft till fånga och spelar in sin debut Kingdom of Madness på nytt (föga troligt), så är det alltså en ny Edguy platta som är på ingång!!

Grymt skoj säger jag!! Detta är ett av banden jag gillat längst i metalsvängen och ett nytt album med dem betyder alltid kvalité!! Bandet är ju, som de flesta bör veta, ledda av Tobias Sammet. Och han har ju inte legat på latsidan sedan Tinnitus Sanctus direkt. Förra året kom ju de briljanta plattorna The Wicked Symphony och Angel of Babylon med hans soloprojekt Avantasia. Frågan är om han har nog med grymt låtmaterial kvar? Det får vi allt se, men konstigt vore ju annars!!

Vi avslutar med singeln från Tinnitus Sanctus; Ministry of Saints!!


Tillsist kan jag avslöja att jag har några tankar på några förändringar här på bloggen... hur det blir med det får vi se... men håll ögonen öppna!!

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Fast jag vill minnas att Tobi har sagt i någon intervju att efter turnén med Avantasia så skulle han jobba på ett nytt album med Edguy, så det hade jag också kunnat säga, utan att följa någon twitter ;)

2011-04-03 @ 17:55:36
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Derru..

Jag trodde faktiskt att de redan var i studion.. ;) Men det nya albumet ska (enligt rykten) komma i augusti. Om jag kan vänta så länge vet jag dock inte.. ;) Ser fram emot det så grymt mycket!!



Ha're!

2011-04-03 @ 18:50:37
Postat av: Madeleine

Sv: Ja, och jag är övertygad om att det kommer bli ett fantastiskt album, precis som allt annat som Tobi varit i närheten av ;)

2011-04-03 @ 19:37:38
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Blasfeministen

Vilken söt liten blogg du har /,,/

2011-04-04 @ 01:54:17
URL: http://blasfeministen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0