Google Översätt

I fredags eftermiddag satt jag och hade lite småtråkigt. Och vad gör man när man har småtråkigt? Jo, man sätter på metal på hög volym, hoppar runt och ser allmänt löjlig ut ;-)

Men nu hade jag inte tillgång till någon stereo med stora högtalare, jag var på kontoret (METAL, ey?). Så då var jag tvungen att ta till något annat istället. Nämligen Google Översätt!!

Google Översätt är nämligen ett fasligt roligt tidsfördriv. Varför, kanske du frågar? Gå in och kolla själv så får du se! Jag provade att översätta några metaltexter och jädrar! Även fast man förstår största delen av texten hyfsat så är det svårt att hålla sig för skratt ibland. Eller vad sägs om följande översättningar:

Kör till bergen, Spring för livet
Kör till bergen, Spring för livet
(Iron Maiden - Run to the Hills)

Heavy Metal är den lag som håller oss alla enade gratis
En lag som krossar jorden och helvetet
Heavy Metal kan inte bli slagen av någon dynasti
Vi är alla guider boxats med våra spell
(Helloween - Heavy Metal is the Law)

Det kommer närmare nu
klockan slår midnatt tid
Det är vägtullsystemet av domen klocka
(HammerFall - Let the Hammer Fall)

Jag är ljus och lykta
Dykning från himlen ovan
Letar du efter, mer och mer, än en gång
Jag är ljus och lykta
Ibland kan jag kan vinna ibland Jag förlorar
Det är bara ett spel som jag spelar
(Stratovarius - Hunting High and Low)

Hur som helst. Grymt roligt!! I alla fall en trött fredagseftermiddag, hehe...

Som ni märker har jag inte jättemycket att skriva om idag. Men en rolig sak har faktiskt hänt! Den andra videon från Kiske/Somerville projektet (ni vet Mat Sinners projekt med Michael Kiske och Amanda Somerville på sång) har släppts! Den är till låten If I had a Wish och är faktiskt riktigt bra! I alla fall låten!



Såja. Detta var allt för idag! Om inget världsomvälvande händer så ska jag i nästa inlägg presentera plats nummer 6 på min lilla lista över de 10 mest överskattade banden av idag! Cheers!

Kommentarer
Postat av: Derru..

xD, så ägigt :3

2010-09-26 @ 21:11:06
URL: http://web.me.com/alteaspjuth
Postat av: Grimgoth

Google Translate är bra och rolig.

2010-09-27 @ 09:29:43
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: fredrik

Jag tänker: låten är ok, men sången är jävligt högt mixad. 8) Störigt. Vem är tjejen? Är hon känd för något?



Kiske var min gud då jag växte upp. Han, Tate och Dickensen. Och senare även Midnight.

2010-09-29 @ 12:04:29
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/
Postat av: Mary Raven

Grymt kul!

2010-09-29 @ 12:30:54
URL: http://maryraven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0