AVANTASIA TILL SVERIGE!!

Alltså detta är inte bra för min ekonomi!! Varför måste alla bra grejer komma till stan just denna höst? Först Sabaton, sen Helloween och nu detta!!

Avantasia kommer nämligen till Sverige den 5 December!! Och inte bara till Sverige, utan till Stockholm och Arenan!! Fantastiskt!!

Tobias Sammet rullar alltså in i min hemstad (eller... ja... nästan i alla fall :-P) och med sig har han ett ännu ej namngett band, men om jag ska gissa så blir det väll en liknande uppställning som på 2008 års festivalturné (kolla upp line-upen om du inte vet vilka jag talar om!). Men gäst sångarna för Stockholmsspelningen är redan nu klara! Och vilka grymma gubbar!

Först ut: Michael Kiske
Michael Kiske (ex-Helloween, Place Vendome, Unisonic) har ju börjat spela live igen. Och vad passar då inte bättre än att följa med Avantasia ut på turné också! Han har ju faktiskt sjungit på ALLA albumen och har en fantastisk röst!

Jorn Lande följer också med. Norrmannen med rösten var också med på förra Avantasia svängen och han har spelat en stor roll på de tre senaste plattorna. Ännu en fantastisk röst.

Bob Catley från Magnum ska också till Stockholm. Han har varit med på alla plattor utom en, The Metal Opera, och är en röst som Pomp-rocken skulle ha svårt att klara sig utan.

Och sist men inte minst: Kai Hansen! GammaRay (och ex-Helloween) sångaren och gitarristen följer såklart också med! Trotts att han inte deltog på de två senaste albumen så är han starkt förknippad med Avantasia, främst som dvärgen på de två första albumen. En legend!

Det är biljettsläpp imorgon och självklart måste jag ha en! Nu tror jag väll i och för sig inte att detta kommer att sälja slut på 2 timmar. Men om några dagar skulle jag tippa att biljetterna börjar rinna ut. Så det är lika bra att köpa en på en gång!!

Och jag som trodde jag missade chansen för evigt 2008... så dum man kan vara :-P


Och just det. En annan grej också! Helloween har nu släppt omslaget till deras kommande album 7 Sinners. Och om man ska gå efter omslaget ser det ut att bli ett av deras hårdaste någonsin!

Cheers!

7 Sinners

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Det kommer bli fantastiskt :D <3



Och Helloweens omslag är riktigt snyggt!

2010-09-05 @ 17:36:09
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Satan va nice!

Inte bra för ekonomin dock.

2010-09-05 @ 17:59:47
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0