Forgotten tales of stupidity?

Vi har dem alla. Någonstans där, gömd bakom någon Maiden platta, så har vi alla dem. I alla fall alla vi som fortfarande köper vår musik på CD. Någonstans i skivhyllan så har vi alla minst en, men oftast betydligt fler, skiva som vi undrar varför i hela världen vi köpte. Vi blir alla lika fundersamma varje gång. Var det mot bättre vetande? Var det för att omslaget såg coolt ut? Var det för att vi för tillfället totalt snöat in på bandet i fråga? Eller var det bara en släng av total dumhet?

I min skivhylla, som trotts sin endast några år långa karriär innehåller 131 köpta CDs, innehåller flera stycken. Många av dessa skivor köptes innan jag blev ett metalhead. Dessa är i och för sig lite smått pinsamma, men representerar ändå en period i livet. Eller var säger ni om Dr.Bombay, Markoolio och flertalet Absolute Kidz? Medan andra är från min pågående hårdrocksperiod. Några konstiga plattor som jag köpt genom åren är:

The Poodles - Metal Will Stand Tall
Alla minns vi väll Night of Passion? Pudlarnas första melodifestivalhit som älskades av ett helt land. Självklart hamnade jag med på tåget där också och köpte deras debutplatta. Och jag gillade den faktiskt. Nu såhär några år senare vet jag ju att pudlarna (trotts kompetenta musiker) är, och har alltid varit, ganska tråkiga och denna platta har inte spelats på... ja... evigheter...

Lordi - The Arockalypse
Hard Rock Halelujah någon? Låten som vann Eurovision Song Contest är egentligen inte särskilt bra. Skivan är egentligen inte särskilt bra. Musikerna är egentligen inte särskilt bra. Men de är jävligt coola i sina masker! Trotts det är detta en skiva jag inte lyssnar på alls längre och som känns väldigt daterad till tiden då jag sökte efter min favorit del av hårdrocken.

Stratovarius - Official Bootleg
Detta är mitt värsta skivköp någonsin! Stratovarius är ett fantastiskt band på många sätt och vis, men Official Bootleg är fan ett rent rån. Eller vad sägs om 6 live låtar (av inte såå hög kvalité) samt 5 klassiska Strato låtar i sina demoversioner? Snälla! Denna platta har blivit spelad en gång. That's it.

Dessa skivor skulle jag gärna ge bort. Å andra sidan representerar de ändå, precis som mina 90-tals pop plattor, en del av mitt liv. Så kanske har de ett värde i alla fall?

Sablar att man ska vara så ärlig och köpa sin musik. Detta hade varit mycket enklare om jag bara hade laddat ner från Pirate Bay. Då hade det bara varit att trycka på Delete på datorn. No stings attached! Jag ska fan börja fildela! No feelings, no problems!

Cheers! ;-)


Kommentarer
Postat av: Derru..

Hehe, ja några sådana skivor har man ju.. Fast jag köper de flesta skivor från iTunes dock. Men jag typ.. absolute kids och massor sådana skivor från när man var mindre..

2010-10-17 @ 18:25:58
URL: http://web.me.com/alteaspjuth
Postat av: DANIELA

Haha jag vet precis hur det är. Känner igen det där mer Absolut kidz och markoolio. Jag har en jävla massa skit CDs i min hylla. Allt från Britney Spears till Måns Zelmerlöw och E-type. Varför liksom? Har aldrig ens tyckt om sån musik. Jag har antagligen bara inbillat mig att den musiken var bra? Men lite kul för man minns så mycket från låtarna :P

2010-10-17 @ 20:43:45
URL: http://danies.blogg.se/
Postat av: fredrik

Mest pinsamma skivor är de man själv medverkar på. Huga! Av sådan rodnar man ju bortom sharlakansröd. 8)

2010-10-19 @ 14:14:44
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0