De 10 mest överskattade banden av idag; Plats 4 - Slipknot

Frågan är om dagens band kan klassas som ett band av idag. Bandets basist, Paul Gray, dog ju nyligen och hittills har framtidsplanerna för detta band varit lika klara som SLs vision av ett samhälle där bussar och tåg håller tiden. Men det senaste är i alla fall att de kommer att fortsätta, i alla fall ett litet tag till. Något som jag tycker är bra! För annars hade jag fått hitta något annat band att såga idag.

Slipknot bildades i staden Des Moines, Iowa, i USA år 1995 av Shawn Crahan, Paul Gray och Anders Colsefini. Bandet släppte sin första, självbetitlade, platta 1999 och blev snabbt populära. Mycket på grund av att medlemmarna bar masker. Sedan dess har bandet släppt ytterligare 3 album varav det senaste, All Hope Is Gone, släpptes 2008. Under sin karriär har bandet växt till ett av världens största och klassas som en av förgrundsfigurerna inom den "nya" genren Nu-Metal.

Slipknot får på min lista representera alla Nu Metal band. Hela denna genre kräks jag på mer än Glam Metal. Det är någon konstig hybrid mellan Death Metal, Radio Pop och Hipp Hopp. Alltså inte alls bra! Trotts det blev denna genre av någon underlig anledning gigantisk under slutet av 90-talet och under 00-talet. Denna lista skulle kunna ha varit full av Nu Metal band. Men eftersom det skulle bli så tråkigt så får helt enkelt Slipknot representera de alla.

Varför hamnar då inte Slipknot på plats 1? Jo. För trotts sin dåliga musik så är faktiskt Slipknot rätt coola i sina masker. Jag gillar när band tänker på sin image och jag gillar framför allt när de vågar spela lite teater. Det är faktiskt Slipknot rätt bra på! Därför hamnar de inte högre.

Slipknot - Psychosocial (från senaste plattan All Hope Is Gone)


Lyssna hellre på - Alice Cooper
Va? Alice Cooper? Han är väll inte i närheten av Slipknot musikaliskt?!
NEJ, det är han inte. Men eftersom jag inte tycker att det existerar något bra Nu Metal band så går jag på teater delen istället. Och ingen gör det bättre än han som uppfann det!

Alice Cooper - Along Came A Spider The Movie (från senaste plattan Along Came A Spider)


Nu har vi bara pallplatserna kvar att presentera! Hittils ser listan ut såhär:

4: Slipknot
5: Guns N' Roses
6: Mötley Crüe
7: Nightwish
8: Ozzy Osbourne
9: KISS
10: Dragonforce

Nästa gång ska vi ta oss till ett land vi aldrig tidgare varit i med denna lista. Ett land som har många FANTASTISKA band...

Kommentarer
Postat av: DANIELA

Här kan jag faktiskt säga att jag håller med dig! Dock vet jag inte om jag personligen gillar massa jävla masker och skit.



Lyssnar mycket hellre på Alice ja! Däremot är hans scenshow ganska löjlig nu för tiden ...

2010-10-13 @ 22:30:54
URL: http://danies.blogg.se/
Postat av: ztizze

Slipknot har jag aldrig förstått mig på....

2010-10-14 @ 00:30:58
URL: http://ztizze.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

Lordi hade också kunnat funka men ALice är kung! Inte många skulle spela så mycket teater som han gör utan att förlora värdigheten. En riktig entertainer:D

2010-10-14 @ 09:23:26
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Derru...

Ja, slipknot är överskattade. Men Alice Cooper bara älskar jag. Tack för att du inte satte honom bland de överskattade!

2010-10-14 @ 12:43:57
URL: http://web.me.com/alteaspjuth
Postat av: Chief Rebel Angel

På pricken!! :)

2010-10-14 @ 12:56:27
URL: http://metalyze.blogspot.com
Postat av: Grimgoth

Slipknot har gjort en bra låt och Alice gjort 1000 om det nu ens räcker, bra jobbat!

2010-10-14 @ 14:32:58
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: DANIELA

SV: Jag blev också sur :(

Gick upp tidigare på min sovmorgon bara för att lyssna och så ringer han inte haha. Men vafan, man kan inte vänta sig något annat engentligen?



Det låter ju inte helt fel med Helloween, Sabaton och Avantasia inte. Hade hemskt gärna gått på Helloween, men inte pengar här heller :(

2010-10-14 @ 19:48:35
URL: http://danies.blogg.se/
Postat av: fredrik

Jag gillar i och för sig inte Nu metal, jag skall erkänna att jag är lite osäker på vad det är... Om man ställer band som P.O.D och Slipknot bredvid varandra blir bilden bara skev, det är ju inte ens nästan likadant...



Jag tycker nog att Slipsknutarna är lite brutalare än de flesta... än alla nu metalband, och att deras stil ligger närmare deathcore. Om jag har förstått den genren rätt.



Vad fan, sluta dela in band i kattegorier, jag blir förvirrad! 8)



Hur som haver är Iowa en bra skiva. Till både öl, trisstess och knark.

2010-10-16 @ 11:46:19
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0