TEUTONIC TERROR

The Metal legends is BACK!!!

Jag har precis kollat på den nya Accept musikvideon! Videon i sig kanske inte är mycket att hänga i julgranen (de står på en bilskrot omgivna av eld och that's it) men låten! Jag måste erkänna att jag blev väldigt skeptisk när Accept meddelade att de skulle återförenas utan Udo på sång. De hade ju redan provat med det någon gång i slutet av 80-talet/början av 90-talet och det gick ju inte alls. Så varför skulle det gå den här gången? Detta var innan jag hade hört sångaren!

Mark Tornillo. Det är vad Udos ersättare heter. Och vilket jädra pipa karl’n har!! Han är ingen kopia av Udo, men han passar så sjukt bra in i Accepts stil. Visserligen ser han ut som en roddare, men vad gör det? Jag tror att med Mark Tornillo bakom mikrofonen så kan faktiskt den här återföreningen fungera, utan Udo!

Låten är helt fantastisk också! Eller ja... det är inte i närheten av till exempel Avantasias senaste släpp. Men om man bedömer det utefter vad jag hade förväntat mig är den fantastisk! Det låter helt klart Accept och jag skulle till och med vilja säga att den skulle kunnat passa på Balls to the Wall plattan. Klassiskt Accept!



En sista nyhet innan jag lämnar er för en låååång och skön helg utan någon jävla dator bara! Sabaton har nu tillkännagjort ytterligare ett supportband för deras World War Tour! Sedan tidigare är det ju klart att Alestorm ska med. Men nu ska även det svenska unga bandet Steelwing haka på! Ett bra val tycker jag! Steelwing hörde jag först talas om på Miranda Hårdrocks blogg och jag har halvt om halvt följt dem sedan dess. Och nu med senaste Sweden Rock Magazine så följde det med en Steelwing EP. Det är bra grejor och jag tror helt klart att dessa har en ljus framtid (även fast det ska erkännas att jag inte fick samma WOW upplevelse av dem som av ungefär jämnåriga H.E.A.T)! Därför ska det bli spännande att se vad de presterar live!!

That's it for ett tag! But I'll be BACK! Cheers!


Kommentarer
Postat av: ztizze

Och riffen sitter där de ska.... Accept levererar !

2010-05-12 @ 11:19:57
URL: http://ztizze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0