Ronnie James Dio ställer in...

Jag hade misstänkt det. Jag hade trott det. Jag hade till och med förväntat mig det. Men när det officiella beskeded nu ändå kom så känns det som ett slag i magen. Ronnie James Dio är fortsatt sjuk och har ställt in alla spelningar med Heaven & Hell i sommar. Inklusive den på Sonisphere i Stockholm. Bandet säger följande:

"We have to announce that all forthcoming HEAVEN & HELL European shows have been cancelled as sadly [vocalist] Ronnie [James Dio, who was diagnosed with stomach cancer in November 2009] isn’t well enough to tour this summer. We hope that everyone understands and want to thank fans and industry colleagues for their continuing support at this time."

Självklart förstår vi. Det viktigaste är ju herr Dios hälsa. Men det är ändå tråkigt. Jag hade verkligen velat se Heaven & Hell. Delt på grund av Dio, men även på grund av de andra legendariska gubbarna i bandet. Nu är det bara att hoppas att Dio snart blir frisk och att Heaven & Hell kommer till Sverige någon annan gång.

Frågan är nu vad Sonisphere ska ersätta Heaven & Hell med i setlistan. Kommer de bara att flytta upp något annat band eller kommer de att boka ett nytt band av samma kaliber? Jag hoppas på det senare.

Men man ska inte deppa. Trotts allt så ska ju fortfarande Iron Maiden, Alice Cooper, Mötley Crüe, Iggy & The Stooges, Slayer och Anthrax spela.

GET WELL SOON MR.DIO!


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Låt oss bita ihop, be för Dios hälsa så att han kan komma tillbaka. Jag vill se honom en gång iallafall.

2010-05-06 @ 08:27:47
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Grimgoth

Håller med dig :D

Hoppas det håller i sig nu med för Bret ;)

2010-05-06 @ 17:36:26
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0