Gamma Ray imorgon!

Imorrn gäller det! Kai Hansen och company kommer till Stockholm och Klubben!
Det ska bli roligt! Tidigare under turnén har de lirat mycket från den senaste plattan, To The Metal!, och jag hoppas att de kommer att göra det även imorgon! Den 23 mars spelade de Empathy, Deadlands, Mother Angel, No Need To Cry och titellåten från den nya plattan uppbandat med klassiker som Gardens Of The Sinner, Rebellion In Dreamland och Send Me A Sign och jag hoppas på dessa låtar även imorgon!

Freedom Call ska också bli ganska intressanta att se! Inte för att jag har lyssnat särskilt mycket på dem. Men de låtar jag har hört, framför allt den självbetitlade Freedom Call, har varit bra! Sen så har ju Gamma Rays trummis haft en stor roll i även detta band, fram till alldeles nyligen, och Helloweens nuvarande gitarrist Sascha Gerstner har också varit med i detta band. Så det ska bli intressant helt enkelt.

Sen är det konstigt nog inga fler band! Det känns lite märkligt eftersom man ju är van vid att det brukar vara två förband. En "special guest" och en "support" :-P Men jag ska inte säga att jag är jätteledsen över detta egentligen. Förbanden är ju ändå bara (om de inte är otroligt bra, Sabaton, Dream Evil och faktiskt även Gamma Ray kan nämnas som bra förband jag sett) en transportsträcka till huvudbandet, som man ju faktiskt är där för. Så ja... jag är inte jätteledsen.

Freedom Call - The Quest (Live på Wacken)



Gamma Ray - Send Me A Sign (Live på Wacken)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0