A Date With Disaster

Nej... jag tänker inte skriva ETT ORD om Melodifestivalen. Inte ETT ORD! This is a Metal blog dam'it!

Istället tänker jag berätta lite om en skojig sak som hände Mr.MASA för några veckor sedan! Jag fick nämligen en kommentar från en snubbe som kallade sig Gura. Gura lirar tydligen i ett band som kallar sig för A Date With Disaster. Gura skrev följande:

"Tjaa fan!
 
gillar din blog du verkar veta va du skriver om de uppskattas!!
 
Ja lirar i ett band "A Date With Disaster" och vi börjar få riktigt mycket uppmärksamhet runt om! vi blev precis klara med vår debut platta och nu väntar vi bara på att de ska mixas å mastras och efter de ska en singel släppas på radio osv!...
"

"...och vi tänkte att de vore grymt kul om du ville recensera oss på din blogg för att se va du å dina läsare tycker innan själva plattan släpps!"

Jag måste säga att jag blev smickrad! Visserligen kan man se det som ett billigt trick att utnyttja en stakars fattig metal bloggare att göra reklam för deras band. Men jag väljer att INTE se det så, hehe! Jag måste säga att det är lite av en ego-boost att något verkar se mig som någon sorts vetande person som kan saker och ting och vet hur det ska låta! Det visar ju på något sätt att min tid på den här bloggen inte har varit TOTALT bortkastad, hehe.
Så självklart svarade jag att "visst! Skicka lite låtar så ska jag se när jag hinner recensera dem". Sen kom sportlovet och sen kom en MASSA Metal nyheter så jag har ännu inte hunnit göra just detta. Men NU så!

Låtarna jag fick kommer just från denna kommande platta. De är visserligen inte färdigmixade ännu, så det lämnar jag utanför det här och kollar endast på låtarna. Hur som helst. Låtarna jag fick på min mejl var två låtar vid namn Masquerade och The Serenity. Och såhär lyder min dom:

Masquerade
Varje gång jag lyssnar på denna låt sitter jag faktiskt och småskattar lite. Det gör jag inte för att den är dålig, utan för att den faktiskt är riktigt rolig. Det är mörk och sjuk humor och det bara skriker Tim Burton om låten! Framför allt går tankarna till Nightmare Before Christmas! Jag tycker också att jag hör tydliga influenser av Alice Coopers mer lekfulla låtar och KANSKE även lite Gwar. Det är mörkt och roligt helt enkelt. Sångaren tycker jag även gör ett fantastiskt jobb på denna! Det känns nämligen som att han är totalt inne i låten och han förstärker hela atmosfären på ett väldigt grymt sätt!

The Serenity
är en lite mer seriös (även fast jag inte gillar det uttrycket, för självklart är ju första låten också seriös menad... tror jag väll i alla fall). Jag tycker fortfarande att man hör spår av Alice Cooper men framför allt tycker jag att detta mer påminner om klassisk hårdrock a'la Led Zeppelin och Deep Purple. Detta är ju självklart skojigt eftersom bandet visar upp en ganska stor mångsidighet. Men jag tycker samtidigt att låten blir lite smått tråkig efter ett tag. Refrängen känns framför allt ganska enahanda. Sångaren gör dock ett bra jobb i alla fall vilket väger upp en del. En annan sak som väger upp är ett grymt gitarrsolo i mitten av låten! Helhetsbetyget är sämre än Masquerade men jag tycker fortfarande att låten är helt okej!

Om jag nu ska försöka så framtiden för A Date With Disaster så tror jag att den kan se ganska ljus ut! Jag tror att dock att de vinner på att satsa på Masquerade stuket istället för The Serenity stilen. Själva Masquerade tror jag, med lite tur, kan bli en framtida klassiker! Jag gillar den skarpt nämligen och jag hoppas att det är denna som bandet har tänkt sig som singel! Detas MySpace kan hittas HÄR! Där kan ni även höra tre låtar (dock inte dessa)!

Och nu avslutar jag ännu ett för långt inlägg! Det börjar bli en dålig vana det här :-P Jag ska försöka skärpa mig till nästa inlägg! BYE!


Kommentarer
Postat av: ztizze

Du gör ett kompetent jobb !!

2010-03-15 @ 22:22:06
URL: http://ztizze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0