De sista banden till Sonisphere bekräftade!!

Jepp, jepp, jepp!
De sista banden till årets upplaga av Sonisphere Festival, som i år tar plats på Stora Skuggan (vid Universitetet) i Stockholm, har nu blivit bekräftade på festivalens hemsida. Och vad hittar vi om inte två veteraner!

Det första bandet kommer från Sverige och heter Imperial State Electric. Ringer det en klocka? Förhoppningsvis gör det det för några av er. För er andra kan jag berätta att detta är Nicke Anderssons (mer känd som gitarrist och sångare i det nu nedlaggda The Hellecopters) nystartade band. De spelar klassisk tunggung och har släppt en platta hittils. Alltså lär det bli många låtar från den, samt troligtvis/förhoppningsvis lite Hellecopters klassiker också!
Här med låten Deja Vu.


Det andra bandet har jag aldrig hört talas om, någonsin! Men tydligen så har de funnits sedan 80-talet och är alltså, typ, veteraner! Bandet heter Warrior Soul och kommer från USA. Tydligen har de totalt släppt 8 plattor. Om jag har förstått det hela rätt så är de just nu ute på någon längre återföreningsturné, efterom de splittrades 1995 och började igen 2007. Spännande. Jag har nu lyssnat på några låtar och det är inte dåligt.
Här är låten Hero.


De band som nu slutgiltigen kommer att spela på Sonisphere är alltså:


INTE helt fel om någon frågar mig!!

Nu tar Mr.MASA en ganska lång bloggpaus! Han planerar att vara så långt ifrån datorer och internet som möjligt under X antal dagar. Så. Vi får se när han återvänder!
Bye!

Kommentarer
Postat av: Grimgoth

jaha, där ser man... ja ja lite gött med Imperial State Electric iaf.



Ha en trevlig paus så ses vi och hörs vi kanske på Sonisphere.

2010-07-09 @ 12:23:53
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Vanadesse.

bara 24 dagar kvar! fan vad det kommer bli sweet :)

2010-07-13 @ 15:31:24
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: jess

hey, kolla in min lilla blogg och kommentera :P

your awesoome

2010-07-16 @ 20:52:59
URL: http://knieling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0