De 10 bästa Hårdrocksvideorna; Plats 7

Nu fortsätter vi nedräkningen av de 10 bästa hårdrocksvideorna (enligt mig)! Vi har idag kommit fram till plats 7.

Dagens video är inspelad av en legend inom hårdrocken. Han var nämligen med när de hela startade och han är väll egentligen mest känd för det band han då sjöng i (vilket band det var BORDE alla känna till. Men för de av er som inte vet kan jag ge en ledtråd; bandet turnerar just nu med en annan känd sångare under namnet Heaven & Hell). Den här videon är dock från hans solokarriär.

På plats nummer 7: Ozzy Osbourne - Mama I'm Coming Home


Dags för motivering.
I min mening är det här en av de kanske finast filmade videor någonsin. Färgerna passar väldigt bra ihop med alla de suddiga och dimmiga bilderna. Detta beskriver en stämning som jag tycker passar perfekt ihop med låten. Visserligen beskriver inte videon texten exakt, men stämningen fångar den fantastiskt bra. Allt är som sagt väldigt bra filmat och det hela känns väldigt "konstnärligt".
Varför hamnar den "bara" på plats 7 då? Jo. Precis som med Alice Cooper videon (se plats 9) så är det ganska mycket samma hela tiden, vilket gör att det blir ganska enformigt efter ett tag. Bilderna på bandet ser till exempel ut att enbart vara filmade från en vinkel. Vidare så händer det inte så mycket alls i videon. Därför får den denna placering.

Som kuriosa om låten kan jag nämna att det var allas våran Lemmy som skrev texten och att han idag påstår att det är de texter som han skrev åt Ozzy runt den tiden som idag är Lemmys största inkomstkälla. Något som jag inte skulle ta för allt för otroligt.

Listan ser nu ut såhär:

7: Ozzy Osbourne - Mama I'm Coming Home
8: Stratovarius - Hunting High And Low
9: Alice Cooper - Welcome To My Nightmare
10: Twisted Sister - Were Not Gonna Take It

Nästa gång blir det någonting betydligt nyare. Så ny så att videon till och med är från 2009! Spännande va ;-)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh, jag älskar den där låten!

2010-01-15 @ 09:12:09
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

En av de finaste hårdrockslåtar som skrivits. Har hittat mycket tröst i denna.

2010-01-15 @ 09:45:17
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0