?

Eftersom det är alla hjärtans dag så tänkte jag, återigen, uppmärksamma den fantastiska Stalker Storyn om Caleb och Juliet. Som någon kanske minns så skrev jag ett inlägg om denna någon gång i November. Läs det igen här!

Så nog med det nu. Det jag egentligen hade tänkt skriva om idag är något som, egentligen, borde vara mil bort från denna blogg. Men på grund av min stora frustration över detta fenomen så måste jag ändå ta upp det. Melodifestivalen. Vad fan?!

Jag kanske minns totalt fel nu men brukade det inte finnas åtminstone någon klass på låtarna? Visserligen har de väll alltid varit väldigt strömlinjeformat men jag tror mig i alla fall minnas att det, ibland, har funnits några riktigt bra pop låtar där. Men nu... vad fan! HUR KAN MAN GE MEDIEUTRYMME TILL DETTA?! Det är så att man kräks! Och HUR FAN känner folk inte igen de SOLKLARA ripp-off grejorna?! Även fast jag knappt lyssnar på det så kände jag direkt igen Britney Spears Womanizer i gårdagens första bidrag. En SOLKLAR kopia! Och ändå gick den direkt vidare till final?! Och förra veckan var det någon rödhårig tjej som körde en total ripp-off av Helena Paparizzoeuahgalakghruih... eller hur man nu stavar det. Detta går över mitt förstånd!

Visst, allt är inte apa dåligt. Men det som faktiskt har en viss kvalité går, som högst, vidare till andra chansen. Orsa Spelmän igår var bäst! Ändå gick de bara till andra chansen. Och förra veckan gick Anders Ekborg inte ens vidare alls!

Detta måste ta slut någon gång! Den enda anledningen att man ens kollar längre är herr Lundgren!
LÄGG NER MELODIFESTIVALEN! Eller skaffa i alla fall fram några originella låtar som INTE är uppenbara kopior!


Kommentarer
Postat av: Tess

Jag råkar vara släkt med Jonas Hellborg som är vän med Jens.

2010-02-14 @ 20:33:34
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

Jag kan hålla med-och framförallt låt artister som spelar instrument själva koppla in dem och spela live. Mest skrämmande var ju när Hammerfall inbjöds att vara med-men de fick inte göra sina egna låtar! De takcade självklart nej.

2010-02-15 @ 08:14:47
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Jenny

Håller helt med! Ta Alcazar till exempel, hur många gånger har inte dom varit med och sjungit samma skit varenda gång?! Det låter likadant varenda år, men icke nå bättre!

2010-02-21 @ 21:46:46
URL: http://decadence.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0