Mr.MASA spår 2011!

Mitt förra inlägg blev ju något av en klassiker i Mr.MASA sammanhang! I alla fall om man ska gå på de fantastiskt trevliga kommentarerna jag fick! Tack så mycket! Därför tänkte jag att jag skulle göra om samma sak nästa år (om jag fortfarande håller på då). Men för att göra det behövs det ju att jag spår även 2011, så jag har något att jämföra med sen. So here we go! Vissa saker är redan klara, vissa är delvis klara och vissa är bara rena spekulationer eller önskedrömmar.

  • Statovarius släpper sitt 13e studioalbum Elysium. På grund av sin turné med Helloween säljer denna bättre än föregångaren Polaris och blir en mindre succé. Detta leder till att bandet på den kommande turnén får spela på något större stället. I Stockholm uppgraderas de från Klubben till Tyrol. Jörg Michael blir frisk och följer med på turnén.
  • HammerFall släpper sitt 8e studioalbum. Det är något mer komplext än de tidigare plattorna, men fortfarande så lyser HFs tralliga och anthem aktiga sound igenom mycket tydligt. Plattan säljer lika bra som vanligt och HammerFall ger sig ut på en lika stor turné som vanligt. En DVD spelas under europaturnén, som släpps under slutet av året.
  • Edguy släpper en ny platta. Det är hårdare än på länge och på grund av bättre promotion blir den en större succé än föregångaren Tinnitus Sanctus. Detta leder till att bandet på den kommande turnén återigen får spela på lite större ställen.
  • The Scorpions fortsätter sin avskedsturné, som bland annat tar dem till Sverige och Globen. De fortsätter under hela året innan de sätter punkt för karriären under 2012.
  • Judas Priest tar förnuftet tillfånga och bestämmer sig för att man inte kan avsluta en karriär av deras kaliber med en festivalturné. En stor arenaturné bokas, med flera Sverigedatum.
  • Allt fler storband, där ibland Metallica och Iron Maiden, bestämmer sig för att lägga ner och annonserar avskedsturnéer under 2012 och 2013. Och KISS ger sig ut på sin 2220011e avskedsturné.
  • Slayer, vars frontman Tom Araya är övertygad om att jorden kommer att gå under 2012, gör något speciellt för att fira jordens sista år.
  • Den 16e maj utnämns officiellt till Ronnie James Dio day.
  • Guns 'n' Roses offentliggör att den klassiska sättningen av bandet kommer att återförenas för en kväll. Biljetterna säljer slut innan någon ens hinner blinka. På grund av bråk ställer dock Axl Rose in en halvtimme innan bandet ska gå på scen. De övriga medlemmarna spelar konserten ändå med en av sångarna i ett av förbanden på gång. De bildar sedan bandet The Guns och ger sig ut på turné. Axl Rose påbörjar inspelningen av hans "första" soloalbum.
  • Rhapsody of Fire ger ut sitt sista fantasyalbum.


Sådärja! Det var det! Nu får vi se hur många rätt jag får. Om jag inte har helt fel så blir det i alla fall några fullträffar :-D

Då ska vi avsluta med en låt från 2011 och från Stratovarius kommande album! Denna låt är faktiskt riktigt bra! Så har du tid så lyssna gärna på den! Darkest Hours!



Och vad kan ni då vänta er av Mr.MASAs blogg under 2011? Jag vette fan! Men någon ny lista blir det väll bland annat. Och säkert en hel del till.

Gott Nytt År!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Gott nytt år.

2010-12-30 @ 12:44:16
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej!



Vet du säkert att Scorpions kommer till Sverige under 2011 eller hoppas du bara? Jag hittar ingen info nånstans...

2011-04-25 @ 11:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0