2 days to Helloween!

Om två dagar intar Helloween och Stratovarius Arenan i Stockholm och avslutar därmed 3 Weekends of Metal. Och det ska bli fantastiskt skoj! Det är andra gånger jag ser båda banden och jag ser precis lika mycket fram emot att se dem båda. Helloween såg jag senast 2007 på deras Hellish Rock turné och Stratovarius såg jag senast i år.

Denna turné är ganska speciell eftersom det är två av Power Metals mest inflytelserika band någonsin som delar scen. Helloween har sedan starten, och framför allt med Keeper of the Seven Keys, plattorna inspirerat många liknande band. De är alla Power Metal bands urfäder och skapare av det tyska power metal soundet. Nästan samma sak kan sägas om Stratovarius. De har också funnits sedan urminnes tider och har också influerat en mängd av dagens Power Metal band. De är också Power Metal urfäder och skapare av det finska keyboard power metal soundet. Så för att sammanfatta; detta kommer att bli stort!

Vilka låtar kommer då bandet att bjuda på? Jo. Stratovarius bjuder på klassiker som Black Diamond, Hunting High and Low, The Kiss of Judas och Phoenix uppblandat med Deep Unknown och Winter Skies samt den helt nya låten Darkest Hours (som jag ännu inte har hört). Helloween bjuder i sin tur på klassiker som Eagle Fly Free, March of Time, I Want Out och Dr.Stein uppblandat med Are You Metal?, Where the Sinners go och World of Fantasy från senaste släppet 7 Sinners. Plus några fler låtar också såklart :-D

Till sist en god nyhet för alla ny som sörjer Judas Priests kommande slut! Enligt sidan Rockaaa.com så kommer bandet INTE att lägga ner. Allt de kommer att göra är att sluta spela live... vilket i praktiken betyder att det är fullt möjligt med fler Judas Priest album i framtiden, men utan turné. Rob Halford kommer dock inte sluta turnera utan kommer dra igång sitt soloband Halford på en högre växel igen. HÄR hittar du artikeln om att Priest inte slutar och HÄR den om att Halford kommer fortsätta spela live. Sen hur det verkligen är i verkligheten kan jag inte säga...

Vi avslutar med en intervju med Rob Halford själv där även bandet Halford spelar en akustisk låt i slutet med namnet Fire and Ice.




Cheers!!

Kommentarer
Postat av: derru..

Ha det så grymt kul! Stratovarius nya låt är faktiskt väldigt bra (enligt mig) :)

Tur att Judas inte lägger ner helt iaf, även om det är synd att de inte kommer fortsätta spela live.

2010-12-09 @ 21:59:49
URL: http://web.me.com/alteaspjuth

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0