Sonata Arctica spelar in DVD!

Det är sant! Finlands stoltheter och bästa band (vette fan om inte Stratovarius har börjat nosa dem i ryggen på min finlands-favorit-lista, men Sonata är fortfarande nummer 1) är på planeringsstadiet av inspelningen av deras andra DVD. Detta blir "uppföljaren" till For The Sake Of Revenge som släpptes 2006, inspelad i Japan på Reconing Right Turnén. På bandets hemsida står det:

"SONATA ARCTICA are extremely excited to announce their upcoming recording of their second DVD which will take place at the ALCATRAZ in Milan, Italy on September 30th, 2010.
SONATA ARCTICA will perform a pretty unique show of at least 120 minutes. Next to songs of their latest albums “The Days Of Grays” and “Unia” they also will perform some of the older songs from previous albums plus some very rare songs they didn’t play live during the last years. For sure this will be an unforgettable event and a journey from the beginning of their career as one of the most popular Finish metal bands until now - you definitely shouldn’t miss it.

The DVD will be released in spring 2011 (tba) thru Nuclear Blast records and Marquee Inc. in Japan and will, next to the show in Milan, contain another show, recorded 2009 during the SONATA ARCTICA Open Air Festival in their hometown Kemi, Finland. And of course there will be massive bonus material such as “The Making Of”, interviews, and plenty of video footage the band recorded the last few years during their career on tour.
"

Låter inte detta jävligt genomtänkt och på alla sätt grejt!? Jag är fortfarande sur för att jag missade detta fantastiska band senaste gången de var i Stockholm på grund av sjukdom! Men nu verkar det ju alltså som att jag kommer att få se The Days of Grays Tour i alla fall :-) Spännande! Det dröjer ju dock ungefär ett år innan den ser dagens ljus, men ändå! Något att se fram emot!

När vi ändå är inne på ämnet Power Metal så kan jag berätta en annan rolig sak. Delux versionen av de två nya Avantasia plattorna har nu debuterat på den tyska albumlistan på plats 2!! Det är den högsta placeringen för herr Tobias Sammet någonsin! JÄVLIGT VÄLFÖRTJÄNT tycker jag! Om nu bara det kunde gå lika bra i Sverige... Lost In Space EParna hamna ju faktiskt på plats 2 och 3 på singellistan när de släpptes här om jag inte minns fel...

Och så tillsist en mindre skojig sak. Ingen kan väll ha missat att Polens president och andra viktiga Polska personer dog i en flygkrasch för några dagar sedan. På grund av detta, alltså av respekt för polackerna, har Sabaton ställt in sin stora och dyra videoproduktion för en ny låt som skulle spelas in i Polen inom kort. De funderar nu på andra sätt att spela in en video. Tråkigt och sorgligt tycker jag... JA, jag menar flygkraschen! Sabatons video är bara en tråkig konsekvens.

Men för att vi inte ska sluta med sura miner tänker jag bjuda på lite Sonata Arctica! Från deras förra DVD: VICTORIA'S SECRET!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag funderar helt seriöst på att försöka ta mig dit...det hade varit grymt att vara på den konserten! Och om jag inte är där kommer jag att vara precis lika bitter över det som jag är över att inte ha sett Avantasia live...

2010-04-13 @ 21:45:05
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

Jag lider med dig som missade Sonata Arctica-fortfarande:/

2010-04-14 @ 08:52:15
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: BelseBubby

Tjena! Angående din fråga så jovisst, det är Alice Coopers första soloplatta. Före Welcome To My Nightmare så hette själva bandet oxå Alice Cooper. Jädra snurrigt. Så blir det av för mycket sprit å droger =)

2010-04-14 @ 20:04:54
URL: http://ztizze.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Sv: Det är synd att det är en torsdag bara, hade det varit en lördag så hade jag inte tvekat en sekund...men nu får jag se hur det blir...jag råkar nämligen veta att om man har tur så är det inte alls särskilt dyrt att flyga till Milano ;)

2010-04-14 @ 22:05:27
URL: http://maols.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0