De 10 Bästa Hårdrocksballaderna; Plats 7

Here we go again! Det är dags att presentera nummer 7 på min lista över de 10 bästa hårdrocksballaderna någonsin!

Och idag tar listan en drastisk vändning! De låtar som jag presenterat hittills har varit relativt obskyra låtar från respektive bands katalog. Idag är det någonting helt annat. Idag har vi en av dagens bands mest kända och älskade, eller hatade, låtar! Dagens band har funnits länge. De är det första stora hårdrocksbandet som kom från Tyskland. Detta band är också, till skillnad mot övriga band hittills på listan, kända för sina ballader. Förutom en låt är nämligen deras mest kända låtar ballader! Dagens låt kommer från plattan Crazy World (1990) och handlar om Berlinmurens fall och friheten som följde med den.

Jag tror nog att de flesta har räknat ut det nu. Att på plats nummer 7 hittar vi: Scorpions med Wind of Change
Denna låt är så full av framtidstro att man nästan ryser. Det känns verkligen som att herr Klaus Meine menar varje ord han sjunger. Musiken är också välspelad, där inkluderat ett fantastiskt solo, och draget att köra med en vissling som huvud "riff" är smått genialiskt! Kritiker menar dock att denna låt är för släpig och sliskig. Och det kan jag till viss del hålla med om. Men bara till viss del och det gör att denna låt hamnar på plats 7!
GOOD WORK GUYS! IT'S SAD THAT YOU'LL LEAVE!!

Då ska vi sammanfatta listan igen. Numer der den ut såhär:

7: Scorpions - Wind of Change
8: Edguy - Save Me
9: Stratovarius - Neon Light Child
10: Accept - Winter Dreams

Hm... tre tyska band av fyra hittills? Ska denna tyskdominans fortsätta?! DET ÄR KLART ATT DEN SKA!! Men jag säger inte när :-P

Cheers!

Kommentarer
Postat av: Ma

Helt klart den bästa!

2010-04-21 @ 20:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0