De 10 Bästa Hårdrocksballaderna; Plats 10

And here I go again!! Ännu en hårdrockslista ska nu avklaras på 10 inlägg! Man kanske skulle kunnat tro att jag blev avskräckt av den förra listans pretentioner. Men NEJ DÅ! Nu ska här göras en till lista! En lista som avhandlar något som jag tycker är fantastiskt!

Hårdrock ska vara agresivt och skränigt! Eller hur? NEJ!! FEL, FEL, FEL!! Eller nja... nästan fel. För det är ju nämligen så att jag tycker att just hårdrocksband gör de allra finaste, känslosammaste och bästa balladerna i världen! Vissa band gör fantastiska låtar! Och det är dessa band och låtar som jag nu listar. Det har varit svårt. Det har varit VÄLDIGT svårt! Dels för att det finns så otroligt många bra hårdrocksballader (BETYDLIGT fler än 10) och dels för att jag har försökt att inte fastna i det uppenbara; alltså att endast välja typ Mama I'm coming Home eller Nothing Else Matters. Så letar ni efter de låtarna får ni leta någon annan stans. Här finns faktiskt inte en enda låt av Ozzy eller Metallica!

Men nu tycker jag att det är dags att presentera nummer 10 på listan! Låten är inte en klassiker, även fast den har funnits ganska länge. Den kommer från en platta som kanske mest förknippas med titellåten och Head over Heals. Bandet som har gjort låten är heller inga erkända balladsnickare och sångaren är väll egentligen ingen balladsångare över huvud taget. Men denna låt är fantastisk!

Vissa kanske redan har räknat ut det. Från plattan Balls to the Wall av Accept. På plats 10: Winter Dreams



En fantastisk låt i min mening! Så bra att jag tycker att det är den 10e bästa hårdrocksballaden någonsin! Om jag ska säga något negativt om den så är det just herr Udos sång. Udo är enligt mig en fantastisk sångare, men här låter han ganska mycket samma i hela låten. Det händer inte så mycket. Bra, men inte fantastiskt.

Listan är kanske inte så svår att sammanfatta i nuläget. Men den ser i alla fall ut som följer:

10: Accept - Winter Dreams

En sista sak innan jag lämnar er för idag också. Nu har de nya Avantasia plattorna släppt world wide!! Men jag har inte fått dem. Jag har beställt dem på Ginza och där släpper de den inte förrän på onsdag, så förhoppningsvis har jag dem då! MEN JAG VILL HA DEM NU!! Och hur har de tänkt att jag ska kunna undvika att lyssna på dem på YouTube där de redan ligger uppe?!

Well. Bye!


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Jag fick lite Mark Knopfler-känsla av låten

2010-04-06 @ 08:23:27
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Grimgoth

sv:

Avantasia plattor missar man aldrig ;)



Cheers!

2010-04-08 @ 11:12:10
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0