The Spirit of Magnum Tonight!

Ikväll är det Magnum på Debaser Medis! Jag måste erkänna att det känns lite spännande. Dels för att det är första gången jag ser bandet, dels för att det är första gången jag går på en spelning på Debaser med 18 årsgräns och slutligen också dels för att det blir min absolut första konsert som jag besöker själv. Jag har nämligen inte lyckats lura med mig någon denna gång :-S Men ja, ja... Blir nog kul i alla fall. Det är ju inte så att man "umgås" särskilt mycket på en konsert i alla fall :-P

Men hur som helst. Jag kollade just på setlisten från deras Malmö spelning i fredags. Och där fanns varken The Spirit, On a Storytellers Night eller Soldier of the Line med. Mina favoritlåtar! Däremot finns de underbara Cry to yourself, Take me to the edge och The moon king från det senaste albumet (Into the Valley of the Moonking) med, vilket väger upp lite. Sen så finns det ju självklart en massa andra klassiker som Les morts dansant, Vigilante och Kingdom of Madness med, så det kan nog bli riktigt bra :-)

Sen ska det ju bli spännande att se förbandet M.ILL.ION också. Enligt sidan där jag hittade setlisten så var det tydligen inte alls bra i Malmö, men man måste ju kolla och bilda sig en egen uppfattning tycker jag. Om jag nu får se dom. Uppgifterna om när banden börjar går nämligen isär. På Debasers hemsida står det att första bandet går på runt 20,00. Men sen står det att Magnum går på 20,30 ?! Min gissning är att det bara är felskrivet och att Magnum går på vid 21,30. Men jag får se. Det bli spännande som sagt.

Innan jag lämnar er för idag (och går mot en osäker framtid i ensamheten :-P hehe) så tänkte jag visa två videos av banden som spelar, så att ni som inte kommer får tänka "abbans, jag skulle ha gått dig".

M.ILL.ION med låten I Know your Name. En billig fan video visserligen, men låten e grym!

Magnum med låten Kingdom of Madness!


Det var allt för idag. Skänk mig gärna en tanke ikväll där jag står och ser Magnum i all min ensamhet, HAHA :-P
Bye Bye!


Kommentarer
Postat av: z

grym konsert igår. många nya låtar men de gör de ju så bra.



dont wake the lion var ju värd hela biljetten bara den.

2009-09-28 @ 12:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0