Blaze Bayley släpper biografi!

Egentligen så hade jag tänkt att ha en recension av Sonata Arcticas nya album här. NEJ, det är inte bara en undanflykt för att jag inte hunnit skriva någon än, vilket i och för sig är sant :-P En annan sanning är att jag nu har bildat mig en riktigt bra uppfattning om The Days of Grays och att jag verkligen gillar den. Jag gillar den så mycket att jag knappt har lyssnat på någonting annat sen förra torsdagen! DÄRFÖR känner jag att jag måste få någon form av distans till den innan jag börjar skriva, annars kan det lätt bli VÄLDIGT partiskt. Så min recension får vänta ett eller två inlägg. Troligtvis två eftersom nästa med all säkerhet kommer att handla om Magnum, på något sett. Jag ska ju se detta underbara band på Debaser Medis på söndag. JIPPI!

Sen så har jag faktiskt upptäckt en annan sak som jag bara måste skriva om. En av världens mest underskattade sångare (enligt mig), Blaze Bayley, släpper den 25e en biografi! Denna biografi, för det är en biografi och inte en självbiografi, är skriven av bandet Blaze Bayleys nuvarande trummis Lawrence Paterson och har fått namnet At the End of the Day, efter låten med samma namn på Bazes senaste album The Man Who Would Not Die. Boken komemr att ta upp Balzes hela karriär, från Wolfsbane till Iron Maiden till BLAZE till det nuvarande självbetitlade bandet Blaze Bayley. Men boken är också en biografi över det nuvarande Blaze Bayley bandet och skriver även om de övriga medlemmarnas förflutna.

Visst låter det intressant! Jag tror att den här boken kan vara riktigt intressant att läsa. Herr Bayley har ju gått igenom EN HEL DEL under sin karriär. Från att ha sjungit i ett relativt litet band till att sjunga i ett av världens största band till att försöka skaffa sig en solokarriär till att nästan ha försvunnit och börjat jobba i en mataffär till att göra comeback med det nya bandet och hans frus tidiga död. Det kan bli en riktigt bra bok! Det enda problemet är att den endast släpps på engelska (vilket i och för sig inte är något större problem egentligen eftersom jag redan har läst några böcker i skolan på engelska, där ibland klassikern 1984) och, trots att jag har letat, så kan man bara köpa den på Blazes egen hemsida! Så vad ska jag göra? Ska jag vänta och hoppas att den kanske kommer på svenska eller att typ (gillar inte ordet "typ", men jag använder det här nu för att det passar) Adlibris plockar in den? Eller ska jag helt enkelt köpa den från bandets hemsida? Det tål att funderas på! Jag har ingen aning i nuläget.

Tillsist kan jag också berätta att Blaze Bayley, bandet alltså, nu har gått in i studion igen för att spela in uppföljaren till The Man... Det kan bli intressant det med eftersom jag gillar The Man...




Hej då alla mina smy kycklingar! Vi ses nästa gång... host... host... nu var det för gulligt... host... det jag menade var; SO LONG ALL THE METAL HEADS! VI HÖRS I NÄSTA INLÄGG! STAY FUCKING METAL!!!!!! Såja, det var bättre :-P

Kommentarer
Postat av: Dennis

Ett par olika stavningar av Blaze Bayley du har där xD

2009-09-24 @ 00:17:08
URL: http://baronlacroix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0