Sabaton på gång med ett nytt album!

Jepp. Nu har Sabaton äntligen börjat arbeta med en ny platta! Uppföljaren till förra årets The Art Of War platta. Följande statement står på bandets hemsida:
"Finally the time has come to make another album.
Many people have asked us if it will be another album with war themes, and ofcourse it will.
The lyrics based on historical battles has become the mark of Sabaton and we plan not to leave that, at least for now.
"

Alltså kommer det att bli ännu en krigsplatta. Jag hade kanske tyckt att det vore skoj om de försökte prova något nytt ny till 5e albumet. Men som de själva också säger så har ju krigs temat blivit ett av bandets största kännetecken, så det kanske är dumt att gå ifrån det. Spännande är det i alla fall :-D

En annan spännande sak är att Sabaton nu går ut och ber sina fans om förslag till historiska slag för den nya plattan. Om man har ett förlag vill de att man ska mejla dom på [email protected]. Själv har jag föreslagit "Slagen vid Lexington och Concord" som var de första slagen i det Amerikanska frihetskriget. Jag tror att det skulle passa herrarna i Sabaton alldeles utmärkt. Så ser ni en sådan låt på det kommande albumet; remember were you read it first! All info finns såklart på deras hemsida, http://www.sabaton.net/.

Vidare har jag sett att det är banden Winterborn och Delain som kommer att supporta Sonata Arctica när de kommer till Sverige. Jag har ingen aning om vilka dessa är just nu. Men jag kommer väll med all trolighet skriva något om de när det börjar närma sig.



Det var allt för todag!! Goog bagjaare ptjna nkslagtnkml!!!!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Åhh...fan va härligt med nytt från Sabaton :D



Delain är grymt bra, enligt mig. Winterborn har jag knappt lyssnat på.

2009-10-23 @ 19:38:41
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Dennis

SABATON! jag har flera signerade skivor med dom :D

2009-10-25 @ 21:20:50
URL: http://baronlacroix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0