Rhapsody of Fire... Where are you?!

Jag satt just och funderade lite över hur saker och ting, av outgrundliga anledningar, väcker förundran och i vissa sällsynta fall även saknad, fast man inte har någon aning om varför. Sådana saker som man egentligen inte bryr sig så mycket om, men som man ändå börjar sakna så smått när de av konstiga anledningar försvinner och framtiden är oviss. En sådan sak, för mig, är Rhapsody of Fire.

Vad har hänt egentligen? Var har detta italienska super symfoniska fantasy band tagit vägen egentligen? Det senaste som hördes från bandet var följande uttalande på deras hemsida (daterat för nästan exakt ett år sedan):

RHAPSODYOF FIRE’S ACTIVITY SUSPENDED

Posted on 2008-10-04

Hi to all, we would like to inform everybody that actually the RHAPSODY OF FIRE band activity relatively to album releases and touring has been suspended, independently from our will, for an unspecified period of time. We are sorry for that. Further news will be made available as soon as we will be in the conditions to release them. Thank you for understanding.

Rhapsody Of Fire

Efter det blev det tyst som i graven om detta band. Det enda som sedan dess kommit upp på hemsidan är diverse nyheter om projekt med bandets medlemmar, som till exempel att trummisen och hans bror åker på turné, och en minnes runa efter Crimson Glorys avlidne före detta frontman, Midnight (R.I.P). Men ingenting om vad som händer med själva bandet, något som jag finner ytters märkligt.

Egentligen så är det konstigt att jag ens bryr mig. Jag har aldrig varit något hard core fan Rhapsody (som de hette förut) eller Rhapsody of Fire. Triumph or Agony är den enda platta jag äger med bandet och den lyssnar jag på ytters sällan. Men trots det så är det ändå någonting som får mig att börja sakna dom så smått. Det kan vara för att bandet gör sin grej fullt ut eller så kan det vara för att de är tämligen unika med det. Visst, det finns JÄDRIGT MÅNGA Power Metal band där ute som sjunger om drakar och demoner, men det finns väldigt få som gör det på samma sätt som Rhapsody of Fire. Jag vet inte jag, men det kan vara därför som jag saknar dom. Metal världen behöver ett band som, trots att de är så jävla cheasy så det är inte sant, inte skäms för sig utan gör det som de vill och håller sig till det, i en tid då allt fler Power Metal band börjar gå mot antingen Classic Rock eller Prog Metal.


That's it för idag! Och som Trazan och Barnarne brukade säga: GOOD BAJS!


Kommentarer
Postat av: Oscar

Sv: tackar tackar! Kommer följa din blogg med! Cheers!

2009-10-06 @ 20:09:46
URL: http://aeonforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0