Revolution Renaissance Chaos!

Okej, på riktigt. Vad är fel på Timo Tolkki egentligen? Jag börjar nämligen tro att allts skit som står om honom har ett uns av sanning och inte bara är elaka rykten igångsatta av tidigare bandmedlemmar. För nu har det nämligen hänt igen. Återigen har herr Tolkki gjort några extremt konstiga saker.

Det är nämligen så att Revolution Renaissance (Tolkkis nya band som han bildade efter att han nästan förstört Stratovarius) medlemmarna Michael Khalilov (Keyboard) och Justin Biggs (Bas) har lämnat bandet, enligt Timo Tolkki. Enligt Khalilov så har de fått sparken. Han säger också att de fick reda på detta genom Internet.
Tydligen så postade Tolkki följande inlägg på någon internetsida (fråga mig inte vilken, jag har hittar detta på Blabbermouth):
"During the recordings of 'Age of Aquarius', it became evident to everybody that REVOLUTION RENAISSANCE was not the right band for the guys, Justin is more of a thrash guy and Mike expected the music to be something totally different. Out of these reasons the decision has been made that it is better to go separate ways. Both are great guys and the remaining members — Timo Tolkki [guitar], Gus Monsanto [vocals] and Bruno Agra [drums] — wish them well and best of luck on their musical endeavors."

Detta låter ju helt okej och väldigt normalt. Men enligt Khalilov så fick han och Biggs reda på att de inte var med i bandet längre via just detta inlägg på Internet! Och han är tydligen väldigt sur på detta, något som tydligt framgår i hans svar på uttalandet:
"You know, Tolkki sure has a great method of firing people. He ignores Biggs and I for THREE MONTHS, cancels European SONATA ARCTICA tour, and now we read this statement (which we are as shocked to read as you all are). Great way to get fired, eh? It's very similar in a way to how Tarja [Turunen] found out she was thrown out [from NIGHTWISH]. I've sent numerous emails to Tolkki for three months, and had not gotten one word back from him. Maybe he 'assumed' that we knew we were out, but why on earth would anyone assume that they were fired if they did absolutely nothing wrong?"

Det luktar jävligt skumt! OM det här är sant så undrar jag vad fan som är fel med herr Tolkki. Han är (eller nja... snarare var) ett musikaliskt geni, men OM det här är sant så verkar han inte vara en särskilt sympatisk människa och han verkar ha jävligt svår att ta folk. Ta bara det faktum att han meddelade de övriga medlemmarna i Stratovarius att han tänkte lägga ner bandet via MAIL! Det luktar surt. Kanske kan Tolkkis självbiografi, som ska komma ut snart, bringa lite ljus åt även detta. Men jag tvivlar på det.
Sen det där med en Sonata Arctiga turné. Var Revolution Renaissance tänkta som förband till Sonatas Europaturné? I så fall är jag ännu mer sur på Tolkki. Jag hade GÄRNA sett hur Revolution Renaissance uppförde sig live (jag ska ju se Sonata), om inte annat för att kunna jämföra med Stratovarius (som jag ju också ska se, fast i februari). SNÄLLA TIMO TOLKKI, VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER EGENTLIGEN?!

Men nu lämnar vi röran som är Tolkki och alla människor som kommer i kontakt med honom. Idag har jag nämligen inhandlat den nya KISS plattan, Sonic Boom. Och jag måste säga att jag är glatt överraskad! Det låter faktiskt riktigt bra! En recension kommer nog någon gång, men jag kan redan nu säga att jag inte hade någon aning om att KISS kunde låta såhär bra! Fantastiskt är ordet. Jag impulsköpte också Mustaschs nya singel Mine, och även här blev jag glatt överraskad. Kanske måste jag ha hela det nya albumet. Jag får se.

Det var allt för today. Jag tror aldrig att vi kommer att få veta vad som försiggår i Tolkkis huvud, men jag tycker att det är tråkigt om det går ut över andra. Bye, bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0