Queen släpper samlingsalbum

Queen är ett band som många har väldigt starka åsikter om. Det roliga är också att alla egentligen har olika starka åsikter. Det finns liksom inte två "läger" där ena tycker att det är skit och de andra tycker att de är fantastiska. Faktum är nog att ingen egentligen tycker att de är skit (i alla fall inte "klassiska" Queen). Alla har någon form av relation till bandet. Vissa tycker att de är aldeles för svulstiga vilket gör dem dåliga, andra tycker att det är just den där svulstigheten som gör de så fantastiska, några andra tycker att svulstigheter visserligen är det som gör Queen så bra men att de inte direkt är så nyskapande alla gånger medan en annan tycker att det är väldigt nyskapande. En liten klick idioter hatar också Queen på grund av herr Mercurys sexuella läggning... men de idioterna ska jag inte prata om just nu. Det jag ska prata om är att Queen den 16 november släpper ett samlingsalbum, med titeln Absolute Greatest (NEJ, det har inget med spriten eller de där pop samlingsskivorna att göra).

Varför tar jag då upp denna händelse. Ett nytt best of album är väll inget att hurra över, såna kommer ju varje dag, eller hur?! Jo, i det här fallet är det faktiskt någonting att hurra över. Queen har nämligen (rätta mig om jag har fel) knappt släppt några samlingar. Visserligen har de släppt 3 "Greatest Hits". Men dessa har varit ganska krångliga då varje platta koncentrerat sig på en viss tidsperiod. För att få en bra överblick har man alltså behövt köpa alla tre. Detta är något jag länge har funderat över att göra, eftersom jag gärna vill upptäcka mer av detta, i min mening, fantastiska band. Men det faktum att jag behövt köpa 3 plattor har alltid hållit tillbaka mig. Men nu är det slut med det!

Absolute Greatest släpps (om jag har räknat rätt) i fem olika versioner. Version 1 är den vanlige enkel CDn med 20 av de bästa låtarna från Queens karriär. Version 2 är en dubbel CD innehållandes CDn från version 1 samt en bonusplatta med kommentarer av Brian May och Roger Taylor om låtarna. Version 3 är denna dubbel CD samt en extra stor booklet. Version 4 är samlingen fast på 3 stycken LP skivor. Version 5, till sist, släpps endast på iTunes.
Läs med om dessa HÄR!

Jag funderar starkt på att förbeställa den. Fast den lär nog inte vara direkt svår att få tag i, och det kanske är dags att sponsra någon trevlig skivhandlare igen. Jag får se, det är långt till 16 november. Vilken version ska jag ha då, kanske ni frågar er? Nehe... okej... men jag tänker i alla fall berätta att för mig räcker det den här gången med den minst lyxiga utgåvan. Alltså enkel CDn. Varför? Jo för att jag inte riktigt känner att en extra skiva full med kommentarer, eller för den delen en lyxig extra stor booklet, är någonting för mig. Jag vill ha skivan för att kunna lyssna på de klassiska Queen låtarna, så att jag slipper gå in på nätet varje gång jag vill höra Queen. Sen är det ju nästan obligatoriskt med minst en Queen platta i hyllan, och just nu har jag ingen.

Men nog tjafsat om Queen nu. Nog snackat över huvud tagen nu (förutom att jag MÅSTE skriva att jag är sur på mig själv för att jag ÅTER IGEN har glömt att åka förbi banken och lösa in mitt studiebidrag. DUMMA MIG!!, hehe). Jag hade gärna visat en Queen video som farväl. Men eftersom jag inte hittade någon till den låt jag ville ha (geniala I Want It All) så blir det ingen, hehe.
Bye, bye all queens and kings out there som läser min blogg! Ni blir allt fler märker jag, skoj det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0