"The Wicked Symphony" & "Angel Of Babylon"

Ja. Jag vet att jag har skrivit att det skulle bli mindre aktivitet här ett tag framöver. Och så ska det också vara. Men nu har det hänt grejor som KRÄVER min uppmärksamhet!

Herr Tobias Sammet har nämligen släppt nyheten att de två kommande Avantasia albumen kommer att släppas under första delen av 2010 och namnen på albumen kommer att vara The Wicked Symphony och Angel Of Babylon!!!! Jädrar vad det låter tungt, symfoniskt, storslaget och coolt!! Allt det som gör Avantasia till ett av de främsta projekten ever!! Sen kanske låtarna (varav en kommer att heta Blizzard On A Broken Mirrior och som herr Sammet själv beskriver: "It rules, it is a little bombastic opera on its own! Rounds up Avantasia! GREAT!") låter skit (HAHAHA, som om det skulle hända med Sammet bakom det hela!), men namnen är i alla fall bra!

Detta tyder också på att båda kommer att släppas samtidigt. Kommer det då kanske även att produceras en särskilds samlar limited edition med båda? Jag hoppas det! Dels för att jag inte är särskillt rik och dels för att... ja... man vill ju ha en limited special edition ju!

I detta sammanhang kanske jag återigen ska nämna vilka som är med på de nya plattorna. Så here we go: Klaus Meine (Scorpions), Michael Kiske (ex-Helloween), Russell Allen (Symphony X), Bob Catley (Magnum), Eric Singer (KISS), Jorn Lande (Masterplan), Alex Holzwarth (Rhapsody), Felix Bohnke (Edguy) och Sascha Paeth som spelar gitarr och producerar.
Herr Sammet skriver också "and many more" på sin hemsida. Vilket ju betyder att fler namn kommer att tillkomma!
Sammet i studio

Innan jag avslutar kan jag också nämna, sådär lite i förbifarten, att H.E.A.T har påbörjat arbetet med skiva nummer 2! Det tycker jag också är spännande. Tror dock att det kan bli en svår sak att följa upp succén med den självbetitlade debuten (som jag FAKTISKT tycker är jävligt bra. VEM sa något om kommersiell radio pop? :-P)

Cheers all metalheads out there!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Tobias Sammet <3

2009-11-17 @ 20:28:51
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Sv: Ja...man blir nästan nervös när de inte går ut med hur allvarligt det är heller utan bara säger att han ligger på sjukhus... :O

Sonata FÅR inte missa Sverige och det ska de inte göra heller...

2009-11-19 @ 18:39:01
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: 666AERIME - Hårdrocksbloggen

H.e.a.t är ingen radiopop, eller VAR inte innan MF iaf. Såg dem live 2008 första gången och visste inte vilka de var då och tur var väl det.. However, jag gillar deras debutplatta så vi får väl vänta med spänning på fortsättningen ;)



sv; Helt galet surt.. :( well well, ska ju iaf på Cooper en vecka efter så helt konsertdött är det ju inte som tur är!

2009-11-19 @ 22:47:45
URL: http://aerime.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Sv: Man tycker ju det, men jag tänker inte hoppas, jag blir hellre glatt överraskad då :P

2009-11-21 @ 18:10:40
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: SANIBO

låter ju förjävla bra!

2009-11-29 @ 21:22:13
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0