Judas Priest släpper nytt live-album

Metal gudarna framför alla kommer inom kort att släppa ett nytt live-album. Det stod klart i måndags då bandet publicerade detaljer om det kommande albumet på deras hemsida, http://www.judaspriest.com/. Albumet, som kommer att släppas någon gång under juli, har fått namnet A Touch of Evil: Live. Plattan är inspelad under bandets turnéer åren 2005 och 2008 och innehåller alltså, förutom bandets klassiker, även låtar från de två senaste plattorna Angel Of Retribution och Nostradamus.

Detta är den kompletta låtlistan:
1. Judas Rising
2. Hellrider
3. Between the Hammer & the Anvil
4. Riding on the Wind
5. Death
6. Beyond the Realms of Death
7. Dissident Aggressor
8. A Touch of Evil
9. Eat me Alive
10. Prophecy
11. Painkiller

Det är alltså en platta med ganska obskyra låtar, i alla fall några av dom. De gräver fram ganska ovanliga Priest låtar, men det är på bekostnad av klassiker som Living after Midnight och Breaking the Law. Jag säger inte att detta är dåligt dock, jag tycker att de två låtarna börjar bli liiiiiiiiiiiiiiiite uttjatade. Ganska kul låtval alltså. Det som jag kanske kan störa mig på, när det gäller låtlistan, är att den är så kort. Ett live album brukar väll innehålla fler än 11 låtar? Eller? Och just att det är så få låtar gör att jag tycker att det känns lite hoppkrystat. Liksom att de slänger ihop några låtar för att tjäna pengar. Det är säkert inte alls så (eller?), men det är i alla fall känslan som jag får.

Omslaget är dock jävligt snyggt. Kolla:
A Touch of Evil: Live

På tal om live och sånt. Imorgon är det HAMMERFALL på Gröna Lund!!!! Ska bli skoj! Jag hoppas att de har gjort om sin setlist lite sedan Hovet, så det inte blir samma konsert. Men eftersom det är HammerFall så skulle ju det också vara bra, hehe :-)

Ha en trevlig helg alla metal maniacs där ute!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0