En nyhet till alla er Iron Maiden älskare där ute!

Iron Maiden har offentliggjort att de ämnar släppa en ny platta under nästa år. Det avslöjar de i en intervju i senaste numret av Sweden Rock Magazine. De berättar att de, efter att uppståndelsen om deras nya film "Flight 666", tänker ta några månaders paus från bandet. Men sedan så ska de sätta igång att skriva låtar till deras 15e (!) studioalbum som de sedan planerar att ge ut under nästa år.

Detta är självklart en glad nyhet för alla som gillar Iron Maiden! Men samtidigt är det mycket möjligt att det kommer att bli deras sista studioalbum. Steve Harris, basisten i bandet (nehe... det hade jag ingen aaning om!), har nämligen sagt i ett antal intervjuer genom bandets karriär att Iron Maiden bara ska göra 15 album. Detta är dock någonting som de övriga medlemmarna är ganska tveksamma om i nya Sweden Rock Magazine, men de dementerar inte heller. Så vem vet. 2010 års Maiden platta kanske blir den sista. (Hur som helst. Om du är ett fan av bandet så kan jag varmt rekommendera nya numret av Sweden Rock Magazine, eftersom det där finns hela 11 sidor om Iron Maiden)

Med det sagt så vill jag bli lite smått personlig... Hehe, skoja bara! Men faktum är följande. Min praktik (eller APU som det så fint heter på gymnasiet) på Postens Produktionsbyrå (som sysslar med att ta fram grafiska grejor inom Postens värld) har nu börjat. Eftersom min skola är så modern av sig (:-P) så har de beslutat att alla elever ska blogga om sin praktik. Troligtvis är det inte så intressant för någon av er. Men om ni mot all förmodan skulle vilja läsa denna blogg så är adressen; masasapu.blogspot.com. Denna adress finns från och med nu även under "LÄNKAR".

För att nu avsluta mitt lilla inlägg på ett naturligt sätt så tänkte jag visa en VÄLDIGT annorlunda version av Iron Maidens klassiker Fear of the Dark. Hur annorlunda får ni upptänka själva. Men jag kan säga att det rör sig om Blaze Bayley (en enligt mig EXTREMT UNDERSKATTAD sångare), Doro (fy på dig om du inte vet vem det är!) och en symfoniorkester på Wacken. Mycket nöje!


Kommentarer
Postat av: johan

Fan vad najs! =D längtar som fan :P

2009-05-06 @ 13:44:20
URL: http://johanbliixt.blogg.se/
Postat av: johan

och du har rätt, Blaze är värkligen underskattad. gillar hans röst riktigt bra, dock kanske hansscenframträdande är lite tråkigt men sången som räknas ju =D

2009-05-06 @ 13:45:08
URL: http://johanbliixt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0