Revolution Renaissance dokumentär online

Timo Tolkki (ex-Stratovarius)s nya band Revolution Renaissance har i dagarna lagt upp en dokumentär på deras hemsida, http://www.revolution-renaissance.com/. Dokumentären handlar om inspelningen av den nya plattan Age of Aquarius. Den tar upp hela inspelningsprocessen från de första trumminspelningarna till finliret i slutet.

Jag har sett de första 20 minuterna av dokumentären, som för övrigt är 1 timme lång (!!!!!!!), och jag måste säga att jag inte riktigt förstår syftet med den. Visst, det är intressant att kolla in bakom kulisserna. Men jag har i alla fall mer nöje av såna former av film om jag kommer till bandet. Revolution Renaissance är ett helt nytt band (förra årets New Era var ju inspelat av Tolkki själv, med några gäster) och medlemmarna är relativt okända, om man bortser från Tolkki själv. Eftersom det är ett helt nytt band så är det också svårt att veta hur bandet kommer att låta. Jag tror att man måste vara ett fan av bandet om man vill kolla på en hel timmes bakom kulisserna. Problemet är ju bara att just det här bandet omöjligt kan ha några fans, eftersom de inte släppt något ännu. Dock tror jag att dokumentären kommer att bli mer populär efter albumsläppet.

Vill du se på dokumentären (som jag trots ovanstående tycker är ganska intressant) så kan du göra det genom att klicka HÄR!

För att avsluta det här inlägget med någonting helt annat: GRATTIS ÖREBRO!! För första gången så kommer HammerFall till er! De kommer att spela den nionde maj på Conventum Arena. Det är första gången som HammerFall inte enbart spelar i Göteborg och Stockholm, i Sverige. Så bor du i Örebro, ta med dig familj, släckt och vänner för att se ett av världens bästa liveband in action!
För att teasa er lite så kommer här en inspelning från den pågående turnén, där de framför låten Legion från nya plattan live i Tilburg, Nederländerna. Faktiskt ovanligt bra filmat för att vara en amatörinspelning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0