HammerFall, Turnéstart

Nu har HammerFall startat sin "Any Tour Necassary". I torsdags drog de igång i Geleen, Nederländerna, tillsammans med sina förband för denna turné, Bullet och Sabaton.

Varför tycker jag då att det här är så skojigt? Det är ju i Nederländerna och hit kommer de ju inte för än den 29de. Denna fråga har ett ganska enkelt svar. Först och främst är att man kan börja se bilder från turnén. Då får man reda på, i alla fall till viss del, hur scenshowen och scenen i allmänhet ser ut. Det börjar också dyka upp mer eller mindre (mest mindre) proffsigt filmade liveklipp.

En annan sak är att man kan få reda på vilka låter de spelat, setlisten alltså! Om man sedan vill veta den är en annan sak. Men eftersom jag är nyfiken av mig så brukar jag kolla för att se ungefär vilka låtar de kommer spela när de besöker staden. Och jag måste säga att jag blev lite småglad när jag såg HammerFalls setlist, och även Sabatons för den delen (en av väldigt få förband som jag sett fram emot att se).

För att börja med Sabaton så spelade de, i Tilburg i Nederländerna, största delen låtar från senaste släppet, Art Of War. Men även låtar som Primo Victoria och Attero Dominatus fanns med. Det ska bli grymt skoj att se, och höra, hur detta ser ut och låter live!

HammerFalls setlist bestod också av ovanligt många låtar från senaste plattan, hela 6 stycken (att jämföra med förra turnén då jag tror de spelade 3 eller nått sånt)! Men även klassiker som Hearts on Fire, Let the Hammer Fall, The Way of the Warrior och en av mina ABSOLUTA favoritlåtar; Trailblazers!


Fullständiga setlistor och fyra liveklipp med både HammerFall och Sabaton han hittas HÄR!

Detta var allt för idag! Nästa gång kan jag nästan lova att det blir en recension av antingen nya HammerFall släppet eller nya Place Vendome plattan. Hare bra kottar, och kolla gärna in HammerFalls turnéblogg (länk finns under "LÄNKAR")!!!
HammerFall live, 2009!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0