2 nya musikvideos från 2 giganter

I dagarna har 2 giganter inom metalvärlden haft premiär på varsin ny video. Det är ett svenskt och ett engelskt band. Det svenska bandet, från Upplands Väsby, slog igenom med dunder och brak i stora delar av världen på 80-talet, återförenades i början av 2000-talet och släpper snart sin tredje platta sedan återföreningen. Det engelska bandet har varit aktivt sedan 70-talet och anses vara stilbildande inom metal, de har endast kvar 2 originalmedlemmar och bandet har precis släppt sitt 19e (tror jag) studioalbum. Jag pratar såklart om Europe och Saxon.

För att då börja med Europes nya video. Videon är till låten Last Look at Eden från den kommande plattan med samma namn. Jag tycker att videon är helt okej, om än lite väl standardmässig. Men låten... ska Europe verkligen låta så här bra? När jag tänker på Europe så tänker jag på pop metal dänger som The Final Countdown och Rock the Night, inget fel på detta men det är i alla fall det jag tänker på. Last Look at Eden är mycket hårdare och mörkare än något jag tidigare hört från bandet. Jag har i och för sig inte någon större koll på Europe, dom kanske har låtit så här på de två senaste plattorna också, men för mig är det något nytt. Om de andra låtarna på plattan är lika bra måste man nog köpa den!


Då går vi raskt vidare till Saxons video. Videon är till låten Live to Rock från nya plattan Into the Labyrint. Den är totalt utflippad. Kolla på den!! Gör det!!! Jag måste säga att jag aldrig sett en sådan här video med ett band som hållit på så länge som Saxon. Det är grymt att dom vågar! En annan rolig sak är att den är inspelat i Stockholm! Kolla!! (ett tips, kolla på gubbens t-shirt i början. Den säger allt!)


Det var allt för idag pudlar! Goodbajs (som Trazan och Barnarne brukar säga)!

Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Tjenare! schysst sida, har du lust att länka min eller mina sidor, så länkar jag din? Metalsidor får slås ihop! :)

2009-06-28 @ 15:41:43
URL: http://metalnallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0