Some kind of Bildreportage från Öland!

Jeppsillijepson! Nu är jag tillbaka från Öland, och Status Quo (eller nja... jag har varit tillbaka i en vecka ungefär... men att skriva NU låter bättre :-P)! Jag måste säga att gubbarna var riktigt bra live. Liiiite tråkigt scenbygge kanske, men bortsätt från det så var det faktiskt en väldigt bra spelning. Och resan i sig flöt också på utan några större tråkigheter, det var faktiskt riktigt skoj!

Nu skulle jag kunna skriva en hel del om denna resa. Men jag väljer iställer att försöka mig på att göra ett bildreportage om resan, något som jag inte gjort tidigare här på bloggen så vi får se hur det går! Bilderna får alltså berätta! En sista sak bara innan jag kör igång; efter bilderna så kommer jag att avslöje inte mindre än 3 ganska stora nyheter innom hårdrocksvärlden (det blir ett låååångt inlägg idag alltså!)!

DAG 1:

Dagen började med en lååååång bildtur från Stockholm till Oskarshamn!


Den GIGANTISKA Ölandsfärjan som går mellan Oskarshamn och Byxelkrok (på Öland). Resan tog ungefär 2 timmar, men var ändå ganska behaglig eftersom det var sol.


Långe Erik, en fyr på Ölands norra udde.


Utsikten från toppen av Långe Erik, högt som fan om man står vid räcket och kollar ner.

Efter besöket på Långe Erik bar det av till Borgholm och "
Olles Bed & Breakfast", ett aptrevligt och fint ställe! Fin stuga, trevlig människa som skötte stället och en bra och stor frukost! Om ni ska till Öland så är det helt klart ett bra val!

DAG2:

Nästan hela dag 2 spenderades på Bödas milslånga strand. Och det var knökat med folk! Man fick vara glad om man fick några kvadratmeter för sig själv! Men, men... det var skönt i alla fall (trots att jag såg ut som en kräfta sen).


Borgholms Slottsruin, klockan 20,00. Det är dags för Status Quo!


Förbandet The Refreshments på scen. Dom var väll halvbra, lät ungefär som ett något mer dansbandsinriktat Status. Men OJ vad tråkiga dom var att se på!


Status på scen! STOR utklassning!! De drog igång med Caroline och fortsatte därefter med en hittkavalkad bestående av låtar som In The Army Now, Whatever you what, Rockin' all over the World, Roll over lay down och många fler!


Rossi & Co rockade på bra, trors sin ålder :-P. GO STATUS QUO!!!!


Mörkret har fallit och konserten börjar lida mot sitt slut. Om man kollar på publiken på den här bilden så ser man ganska snart vilken medelåldern var, hehe. Jag har nog aldrig sett så många fulla medelålders plussare på ett och samma ställe samtidigt!

DAG 3:

Dag 3 ägnades åt hemfärd och att besöka fyren Långe Jan, på Ölands södra udde.


Mr.MASA uppe i Långe Jan. (ja, någon mystik måste det ju finnas!)


På väg till fastlandet på Ölandsbron. Vilket också markerar slutat på detta lilla bildreportage!

Sådär ja! Är ni kvar?? I så fall får ni nu höra 3 spännande nyheter!:
1. Accept återförenas på riktigt och permanent, men utan Udo på sång! Hm... vet inte jag... för mig är Accept lika med Udos stämma. Men vi får väll se hur det utvecklas.
2. Stefan Elmgrens (ex-HammerFall), Magnus Roséns (ex-HammerFall, X-World 5) och Mike Anderssons (Cloudscape) nya band har nu döpts till Full Force och kompleterat settningen med CJ Grimmark (Narnia) på Gitarr och Anders Johansson (HammerFall) på trummor. Bandet har också laggt ut två demolåtar på deras MySpace! Och det låter riktigt intressant!
3. Sonata Arctica har publicerat namn, låtlista och omslag till deras kommande album The Days of Grays på deras hemsida! Läs allt HÄR!

Mer om allt detta i kommande inlägg!! Men det var allt för idag! Goodbajs!

Kommentarer
Postat av: CC

Kul med en hårdrocksblogg :) hittade hit via Aerimes länkar..

2009-08-08 @ 16:41:03
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0