20 Februari...

Den 20 februari så släpps två nya skivor från 2 tunga namn. Den första är HammerFalls nya platta, som jag skrivit om många gånger här på bloggen, och den andra är en ny Place Vendome platta.

Om du inte vet vad Place Vendome är för något så ska jag berätta det. Place Vendome är ett "projekt" som bland annat innefattar en (eller flera, är inte helt säker faktiskt) medlemma (ar) från Pink Cream 69 (Andi Deris band, innan han gick med i Helloween 94) och Michael Kiske på sång. Dessa spelar typ AOR (don't ask me what it meens), i stil med Whitesnake. Tidigare så har de släppt ett självbetitlat album, 2005.

Jag har inte den första plattan, men efter att jag hört några förhandssnuttar från låtarna på den nya (som för övrigt fått namnet Streets of Fire) så måste jag nog ha den faktiskt. Kiske sjunger precis sån musik där hans röst passar in, för en gångs skull.

Så det blir till att beställa båda två från Ginza innom en överskådlig framtid, så att jag får hem de båda på releasedatumet (gissa vilket :-P). Men det här var faktiskt allt för idag. Som avslut tänkte jag visa ett smakprov från den nya Place Vendome plattan (som någon med för mycket tid och som e liiiiiiiiite besatt av Michael Kiske gjort). Mycket nöje!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0