Stratovarius goes Polaris

Först vill jag bara säga ÄNTLIGEN!!!!! Idag damp den nya HammerFall plattan ner i brevlådan! Jippi!! Mitt första intryck är att den absolut är en av de tyngsta plattor bandet någonsin skapat. En längre recension får följa när jag fått lite distans till den. Det tråkiga var dock att Place Vendome (ni vet nya plattan där Michael Kiske sjunger) blivit "restnoterad". Den hade tydligen ännu inte kommit in till Ginzas lager (vilket tydligen var en av anledningarna till att beställningen dröjde) utan kommer skickas kostnadsfritt när de fått in den. Min kära far hade också beställt en Def Leppard "best off", och jag måste medge att det är ett riktigt bra band.

Men nu till den stora nyheten. För några dagar sedan meddelade jag ju att Timo Tolkkis nya band Revolution Renaissance släpper ny platta inom kort. Nu så har även Timos "gamla" band Stratovarius meddelat på sin hemsida, http://www.stratovarius.com/, att de också planerat att släppa nytt snart. Det nya albumet kommer att få namnet Polaris och kommer att släppas den 21a Maj på det nystartade Japanska skivbolaget "earMUSIC".

Nya Polaris spelades in under hösten 2008 i Hästholmen (var bara tvunget att ha med det) och 5by5 studios i Helsingfors, Finland. Den är även mixad av Mikko Karmila som mixat flera andra Stratovarius släpp, och producerat för bland andra Nightwish.

Sångaren Timo Kotipelto har följande att säga om den nya plattan: Polaris is a positive, powerful album that Stratovarius fans all over the world are certain to take to their hearts.

Till sist kan jag meddela något helt annat, Sabaton har släppt en ny musikvideo. Men mer om det i nästa inlägg. Nu är det tack och hej! :-P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0