Ny Revolution Renaissance platta på väg!

Minns ni förra årets mest intressanta och intrigrikaste såpa? Minns ni Stratovarius uppbrott, Timo Tolkkis nya "band" och "nya" Stratovarius utan Tolkki? Om inte så får ni gå tillbaka och kolla här på min sida, jag har skrivit många inlägg om händelsen.

Men för att göra en kort resumé: Timo Tolkki splittrade i början av 2008 hans band Stratovarius. Hur detta gick till och varför säger alla olika om, så jag ska lämna det. Men hur som helst, Tolkki spelade sedan in de låtar som var tänkta till en ny Stratovarius platta under namnet Revolution Renaissance. Plattan fick namnet New Era och gästades av bland andra Michael Kiske (ex-Helloween, Place Vendome, solo) och Tobias Sammet (Edguy, Avantasia). Kort senare meddelades det att Stratovarius skulle fortsätta med en ny gitarrist. Timo Tolkki meddelade också att han tänkte fortsätta med Revolution Renaissance, och började sökandet efter permanenta medlemmar.

Nu så har herr Tolkki hittat medlemmar och till och med hunnit spela in en platta, med nyskrivna låtar. Det har meddelats på det nya bandets hemsida, http://www.revolution-renaissance.com/. Plattan kommer att släppas den 23de mars, och den har fått namnet Age of Aquarius.

Bandet har på sin hemsida släppt titellåten från plattan, för gratis nedladdning (där ser man) och självklart kommer jag att spela den här :-P. Så, varsågoda! Här är låten Age of Aquarius från den nya plattan med samma namn:


Det var allt för idag. Hejhoppsansadå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0