Ny GammaRay hemsida

Idag så lanserade GammaRay sin nya hemsida. Anledningen är tydligen att den gammla Webmastern resigned due to personal reasons. Så nu har den nya Webmastern gjort en ny GammaRay hemsida. Denna kanske inte kan tyckas som en så stor nyhet. Men faktum är att ett bands hemsida många gånger är det första intrycket man får av ett band man precis hört om.

Designen på den nya sidan är helt klart inspirerad av bandets senaste släpp, Land of the Free Pt.II, den bygger faktiskt på dess illustrationer. Det är ganska snyggt, även fast jag tycker att den känns lite klumpig om man jämför med den gamla, gå in själva och se.

En annan GR nyhet, som faktiskt släpptes idag på den nya hemsidan, är att bandet just nu är i full gång med att skriva låtar för ett framtida album. Det står så här:
GammaRay have already met in the studio and are doing some rehearsals for new songs. Already 4 songs are almost structured composed by Kai and Dirk. Kai is planning to compose some more songs probably and also Dan and Henjo are composing new songs these days.

Detta ska tydligen vara klart för inspelning någon gång runt Mars i år, och skivan planeras att släppas till hösten. Nästa turné beräknas att starta runt november. Detta är en turné som jag hoppas kommer till Sverige. Jag har i och för sig sett GammaRay en gång, men det var som förband till Helloween, så de spelade alltså inte ett fullt set. Så det blir något att se fram emot i sluter av året eller början av 2010.

Detta var allt för idag. Men innan jag slutar så ska jag bara göra lite reklam för min andra "blogg", Tales From A Wicked Mind... not, där första delen av "Knasköping 3 - Mr.Majstro" publicerades idag. Gå in och läs vettja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0