EDGUY!!!

DET VAR ALLTSÅ SANT! EDGUY ÄR HELT GRYMT BRA LIVE!!

Någon timme innan resan till Fryshuset så fick jag se på Skrikhults hemsida (Skrikhult är arrangörerna) att Edguys spelning blivit nedflyttad från Arenan till Klubben (båda i Fryshuset dock). Anledningen var något flum med någon vattenledning som störde energin eller nått (enligt Tobias Sammet). Så Klubben it was.

Jag kom till Klubben lagom för att se slutet av H.E.A.T (jag trodde nämligen att de skulle vara det sista förbandet, och jag hade ingen större lust egentligen att se All Ends), vilket var lite tråkigt eftersom jag gärna hade velat se hela H.E.A.Ts spelning, nu blev det bara några låtar. Dom var ganska bra dock! Klubben var redan då verkligen packad. Vanligtvis så brukar det ju bara vara packat längst fram, men nu var det packat hela vägen längst bak med.

Sedan efter ett snabbt jobb av roddarna så drog All Ends igång. Jag hade aldrig tidigare hört någon låt av All Ends, eller ens hört om bandet. Jag måste dock säga att det inte blev någon WOW upplevelse. Det var väll helt okej att lyssna på, och att de två tjejerna som sjöng inte gick á la Nightwish och sjöng opera var ett STORT plus. Men mot slutet så började man ändå känna sig lite otålig, jag ville ju se Edguy.

Efter en låååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååång paus så drog tillslut de tyska Power Metal storheterna igång. Jädrar vad det var bra!! Visst, herr Sammets röst hade tydligen inte hämtat sig helt från förkylningen. Men vem bryr sig om det? En sån glöd, sådana fantastiska musiker, bra ljus och ljud och en publik som skrek söder rösterna. Kort sagt, en riktigt jävla bra stämning! Edguys låtval var också riktigt bra. Många nya låtar (inklusive båda mina favoriter från nya plattan, Ministry Of Saints och Speedhoven) och ett antal gamla klassiker. En annan liten rolig sak var en av Sammets allsångslekar; LET THE HAMMER... FALL, LET THE HAMMER... FALL.

För att sammanfatta det hela då; H.E.A.T var bra, hade velat se mer av de, All Ends vad sådär, man väntade hela tiden på huvudbandet, och Edguy var strålande!

Det var allt för idag, tycket lite smått synd om alla som inte fick se dessa faktiskt :-P. Här nedan ser ni lite bilder från konserten, som jag tog med min mobil. HEJSANHOPPSAN DÅ!

H.E.A.T  Can you feel the H.E.A.T?  All Ends  EDGUY!!  Tobias Sammet & Co  We are Superheroes  Thank you Stockholm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0