EDGUY imorron!

Imorgon så kommer Edguy till Stockholm och Arenan (Fryshuset). Eftersom Edguy har varit ett av mina favoritband läääänge så kommer jag självklart att vara där, det blir faktiskt första gången som jag får se dem live. Den som gör det hela ännu bättre är att jag många gånger läst om hur bra bandet ska vara live.

Nu läste jag i och för sig en recension av bandets spelning i Göteborg i går i Aftonbladet idag. De fick bara 2 plus, recensenten tyckte att Tobias Sammet hade svårt med de höga tonerna och att hitta melodin i allmänhet (något som iof är mycket möjligt, men även mycket förståligt eftersom herr Sammet precis tillfrisknat från en förkylning som fått bandet att ställa in spelningar i Tyskland). Jag har dock läst andra recensioner på ett antal olika bloggar om samma konsert, och de har varit allt igenom väldigt positiva. Så jag bryr mig inte så mycket om Aftonbladets recension.

En annan rolig sak med morgondagens spelning är att bandet kommer att spela många nya låtar från nya plattan, Tinnitus Sanctus. Vilket är kul! De flesta band spelar nämligen, tråkigt nog, bara ungefär 2-3 nya låtar på en turné.

H.E.A.T ska också bli skoj att se, om inte annat för att bestämma sig för om de är något att rösta på i Melodifestivalen.

För att avsluta mitt lilla inlägg så ska jag visa ett liveklipp med bandet i fråga (för alla er som inte får bevittna dem). Här spelar de låten Sacrifice från Rocket Ride live i Peking 2006. Mycket nöje!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0