Power Metal News!

Snön faller ner på taken och vi fryser alla om baken! JÄDRAR vad snö!! Visst, det är skoj om det för en gångs skull blir en vit jul... men man behöver väll inte överdriva. En sak som jag tycker är riktigt komiskt med hela den här snö fadderuttan är att det började nästan precis efter att fiaskot i Köpenhamn blivit ett faktum... nästan som att Mother Earth her self försöker skrika det vi alla tänker... "småsinta gubbar och kärringar som bara tänker pengar och inte kan se längre än till nästa val, nu dränker jag er i snö! HAHAHA!!!"
Jaja. Det här är ingen politisk blogg och jag ska bespara er min nyligen utformade "Everything always fades to gray - teori" till en annan gång. Nu har jag två ganska stora Power Metal nyheter att bjuda på.

För det första så har Power Metal gudfäderna Helloween nu spelat in en video till den kommande nysinspelade "best of" plattan UNARMED. Den är till låten Dr.Stein och av bilderna som bandet lagt ut på deras hemsida så blir det en riktigt humoristisk video, vilket ju kan vara roligt. Videon är tydligen producerad av någon som heter Oliver Sommer (vet någon vem det är får den personen gärna upplysa mig) och kommer att ha premiär den 8 januari! Spännande, spännande! Här är en bild från den kommande videon som jag tror är ganska beskrivande för hur det kommer att se ut i slutändan!

Är det bara jag som direkt tänker på Blues Brothers?

Dagens andra nyhet är att herr Tobias Sammet återigen har tillkännagivit ett namn som kommer att delta på de kommande Avantasia plattorna, The Wicked Symphony och Angel Of Babylon. Denna gång är det den brasilianska sångaren André Matos (känd från band som Angra och Shaaman och även från de två första Avantasia plattorna The Metal Opera och The Metal Opera Pt 2)! Fantastiskt skoj tycker jag! Han är verkligen en grym sångare (visste ni till exempel att han var med till top 3 när en ersättare till Bruce Dickinson skulle hittas till ni vet vilka!) och jag tror att han kommer att lyfta detta ännu ett snäpp!
Tobias Sammet säger bland annat följande om det hela:

"...we have known each other for over ten years now, our paths have crossed countless times, and I remember Andre had a huge influence for me in the early 90s when we founded Edguy. He was the key member in one of the few bands who dared to play traditional Melodic Metal when Nirvana and Pear Jam had killed any form of music that I loved..."
"...Now Andre is my guest again and I am really happy about this collaboration. He is special singer with a unique voice and he is a real friend and a class act! I am happy that our paths have crossed once again, his performance is great and am looking forward to hear people's opinion on it!"

Fantastiskt är ordet!!
Men nu ska vi avsluta med en massa julstämning tänkte jag!! Närmare bestämt med låten Little drummer boy från julshowen Hells Jinge Bells (här dock från Nyhetsmorgon), som också kommer att sändas i SVT på julafton! Husbandet i showen består av medlämmar från HammerFall (Joacim Cans, som är med i det här klippet, och Oscar Dronjak), Dreamland och Dragonland. Mycket nöje!


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Jag läser gärna din "Everthing fades to grey"-teori

2009-12-22 @ 09:44:27
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0