Men vad har ni nu ställt till med Helloween?

Nu har det läckt ut småklipp från Helloweens kommande nyinspelade "best of", UNARMED - BEST-OF 25TH ANNIVERSARY, och jag måste säga att jag tror att det kommer att ryka ordentligt på Helloween forums runt om i världen ett tag fram över. De har nämligen gjort något TOTALT oväntat med de nyinspelade låtarna vilket gör att detta album troligtvis kommer att ligga högst upp i "hata eller älska" högen.

Men för att gå tillbaka ett album. Bandets senaste studioalbum med nyskrivna låtar var Gambling With The Devil, som kom 2007 och som efterföljdes av turnén Hellish Rock tillsammans med Gamma Ray. Detta album var ett av de hårdaste på länge från bandet (främst på grund av inledande Kill It) och hamnade även delvis i "hata eller älska" högen bland Helloweens fans. Jag gillade den!

Men nu byter bandet väg, TOTALT!! De nyinspelade låtarna på UNARMED... (i alla fall de små klipp jag hört) bär inte alls samma metalliska och hårda ljud som Gambling... Om jag ska försöka beskriva soundet så är det snarare halv-akustiskt med lite stänk av Pink Floyd på sina ställen. Det låter märkligt, jag vet (särskilt när vi pratar om ett så legendariskt Power Metal band som Helloween), men det är icke desto mindre sant. Och det är just därför som jag tror att denna platta kommer att väcka hätska diskussioner framöver. Om inte jag har helt fel så skulle jag tro att det kan uppstå lika starka läger i denna fråga som i frågan "Kiske VS Deris".

Vad tycker jag då i allt detta? Jag vet inte. Jag vill gärna höra HELA albumet innan jag bestämmer mig. MEN, jag tycker att det verkar jävligt intressant! Och jag undrar väll egentligen om det skulle vara någon mening med det hela om låtarna inte förnyades på något sätt.

Men ni ska få bedöma själva. Här är en preview:



För de som (Metal God förbjude) inte kände igen låtarna så var de dessa:
01 DR. STEIN
02 FUTURE WORLD
03 IF I COULD FLY
04 WHERE THE RAIN GROWS
05 THE KEEPER'S TRILOGY (MEDLEY) - HALLOWEEN - KEEPER OF THE SEVEN KEYS - THE KING FOR A 1000 YEARS
06 EAGLE FLY FREE
07 PERFECT GENTLEMAN
08 FOREVER AND ONE
09 I WANT OUT
10 FALLEN TO PIECES
11 A TALE THAT WASN'T RIGHT


Tack dör idag. Bye!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag står frågande till det här jag med, ingen jävla aning om vad jag ska tycka...

2009-12-07 @ 21:19:46
URL: http://maols.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0