Julen is Gone. GONE I TELL YOU!!!

Nu är det ett helt år kvar tills vi behöver höra Last Christmas eller Nu är det Jul Igen (rapversionen)!!!!!!!!! JIPPIIIII!!!!

Men julen har faktiskt varit bra (oavsett min sarkastiska ton ovan). Det har varit trevligt, Kalle Anka var kvar och någon hoppade på Påven, precis som det ska vara. Samt att jag fick några riktigt trevliga julklappar! Eftersom det här är en hårdrocksblogg så ska jag endast ta upp mina hårdrocksrelaterade klappar (ENDAST för att skryta!!! MuHAHAHAHAHA!!).
Jag har fått Tenacious D DVDn The Complete Masterworks 2; JIPPI!! Jag har ännu inte hunnit kolla. Men baserat på vilka sköna typer det är och deras grymma musik tror jag att it will be a blast!
Sen har jag fått den nya Queen samlingen Absolute Greatest som jag faktiskt sitter och lyssnar på i just detta nu. Och självklart låter Queen precis som Queen ska göra. Fantastiskt musik (R.I.P Freddie Mercury)!

Och sen till det som egentligen var skojigast: Biljetter till KISS på Stockholm Stadion OCH biljetter till SONISPHERE FESTIVAL i Stockholm (närmare bestämt Stora Skuggan, vid Universitetet)!! YIPPIE KI YAY!!
Detta betyder att jag i sommar får se KISS, Heaven & Hell och Alice Cooper för första gången och Iron Maiden för andra!! En skojig sommar helt enkelt! Sen kanske något annat band på Sonisphere också, jag är lite nyfiken på både Mötley Crüe och Slayer faktiskt (även fast jag inte lyssnar på de särskilt mycket)!

Sådärja. Nu har jag uttryckt min lycka på ett ganska bra sätt tror jag (en lycka som faktiskt håller i sig fast Queen spelar The Show Must Go On i min stereo, en låt som direkt för tankarna till hur extremt synd det är för världen att den förlorade herr Mercury). Då återstår bara att säga GOTT NYTT ÅR!!! Vi syns 2010!!





Just det! Som några av er kanske märkte så sändes inte Hells Jingle Bells (hårdrocksjulshowen med bland andra Joacim Cans och Oscar Dronjak) på julafton som det var tänkt. Varför vet jag inte. Men den har i alla fall fått en ny sändningstid. Den kommer att sändas på SVT 2 söndagen den 27 dec, kl.22.05! Just for knowledge!

PS, Stratovarius konsert på Tyrol har flyttats till Klubben. Varför vet jag inte. Det kan ju knappast ha något att göra med storleken du jag uppfattar båda som ungefär lika stora...


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Kul-jag kommer också dyka upp Sonisphere.



Och angående Hells Jingle bells var nog min min obetalbar när jag satte på TVn och fick se midnattsmässan

2009-12-26 @ 22:31:32
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0