Avantasia nyheter!

Tobias Sammets hemsida har fått en total make over. Det är en helt ny sida (dock på samma adress som förut, http://www.tobiassammet.com/) som enligt min mening ser MYCKET bättre ut än den gamla. Kolla in den! Där finns bland annat ett kort klipp från Avantasias spelning på Wacken förra året, där de framför Twisted Mind. Visst, det är bara en liten del av låten som är med på klippet, men ändå (kan det vara så att det ska skapas intresse för en DVD?)!

Det har också publicerats lite nyheter om den kommande nya Avantasia plattan. Dels så finns där en helt ny intervju mer herr Sammet. Han säger bland annat att;
I've been working on this forthcoming material for more than two years on and off. But the material will be worth the wait. We got quite many songs, and it ranges from epic ballads to Metal opera. From Pop to Hard Rock to folk to Speed Metal.
På frågan om när det nya albumet beräknas komma ut svarar han:
I don't know exactly, there's a ton of work to be done. There 'll be some extensive choir sessions to be done. It's not the kind of album you do in a couple of weeks. This whole project is probably the most ambitious I have worked on. I know, I said that about previous albums before, but that being said: You better believe it. I have worked on more than ten albums, and this time the amount and intense of the music is mindblowing. So, back to the question: I work on it until we are happy with every single syllable and note. I feel this album is the soundtrack to a certain era of my life, so I don't wanna rush. I feel this is going to be a very important album in my career, so I'll take all the time I need.

I mina öron låter detta RIKTIGT spännande!!

En annan nyhet är att det blir Alex Holzwarth (Rhapsody of Fire) och Eric Singer (KISS) som kommer att stå för trummorna. Holzwarth trummade (som några av er kanske vet) på The Metal Opera plattorna och Singer trummade (förutom ett gästspel på The Metal Opera Pt II) på The Scarecrow, så dessa två herrar är gamla Avantasier. Båda är riktigt bra trummisar och jag tror att man i alla fall kan räkna med att trummorna på den nya plattan blir bra :-P, hehe.

Det var allt för idag! Men innan jag lämnar er så kan jag bara säga att jag nu är tillbaka, full time! Nu är det slut på sommar koman! Hare gött mina små läsare tills vi syns nästa gång (då jag funderar på att skriva den här bloggens första BOK recension!)!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Visst låter det underbart? Jag längtar så mycket att jag tror att jag går sönder efter det där albumet.



Klippet vågade jag btw inte kolla på. Jag skulle bara bli så deppig över att jag inte var där... xD

2009-08-09 @ 18:09:01
URL: http://maols.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0