Edguy släpper live DVD

Edguy är ett band som har funnits länge nu. De gav ut sin första (självfinansierade) platta 1995 och sen dess så har det hänt mycket i bandets karriär. Så man kan tycka att det är lite konstigt att de inte släppt någon live DVD, när vissa band under den tidsperioden hinner ge ut åtminstone 2 stycken. Men Edguy är ju som bekant lite speciella, så det kanske inte är så konstigt ändå.

Men nu händer det i alla fall! Den andra maj så släpper bandet sin första (officiella) live DVD! Den är inspelad i Credicard Hall i São Paulo i Brasilien (faktiskt exakt samma lokal som Helloween spelade in sin senaste live DVD) under Rocket Ride World Tour 2006, och har fått namnet Fucking With F*** - Live. Ett kul namn tycker jag eftersom det gör parodi på censureringen. Ordet som är censurerat är nämligen Fire (för det är helt klart att titeln anspelar på låten Fucking with Fire från Rocket Ride plattan) och inte Fucking, något som jag finner väldigt roligt.

Låtlistan innehåller både gamla klassiker som Babylon, Land of the Miracle och Our of Control samt då nya låtar från det vid inspelningstillfället nysläppta Rocket Ride som Sacrifise, Catch Of The Century och Save Me.

Förutom liveframträdandet (som även kommer att släppas som live platta) så innehåller även DVDn en dokumentär och nästan alla bandets videoklipp (av någon anledning är All the Clowns inte med, min misstanke är att bandets gamla skivbolag, AFM Records, inte ville ge ifrån sig den till bandets nya skivbolag, Nuclear Blast). Så det blir en riktigt sköj DVD tror jag. Här nedan ser ni trailern till DVD släppet, som just publicerats på YouTube av skivbolaget.


Tillsist så vill jag bara uppmana alla som läser att bojkotta allt som Fredrik Strage skriver i fortsättningen! Nu får det fan va slut på hans arrogans och överlägsenhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0