Ny GammaRay DVD ute snart!

Idag kollade jag av en slump om GammaRays hemsida (som varit nere i några månader) var uppe igen. Och vad fick jag då se? Sidan var inte bara uppe igen, det stod även om en ny DVD!

Den nya DVDn är en mastodontgrej på inte mindre än 3 (!) DVD skivor! Den heter Hell Yeah - The Awesome Foursome (om namnen kan man tycka vad man vill, hehe) och innehåller lite allt möjligt.

DVD nr 1 innehåller en konsert med GammaRay som spelades in i Montreal, Kanada, under den förra turnén (då dem precis hade släppt Majestic). Den innehåller klassiska GammaRay låtar som Somewhere out in Space, Land of the Free och Send Me a Sign. Den innehåller även en cover av Helloweens klassiker I Want Out (som ju faktiskt GammaRays ledare Kai Hansen skrev en gång i tiden).

DVD nr 2 innehåller precis det som man kan vänta sig. Lite "on the road", en akustisk spelning och lite videoklipp. Men även faktiskt ännu fler live låtar som filmats på Wacken Oper Air (för er som inte vet vad Wacken är för något så kan jag säga att det är en av världens absolut största hårdrocksfestivaler som hålls varje år i Tyskland) åren 03 och 06.

DVD nr 3 är intressant. Den innehåller i och för sig minst, men är trots det den jag ser mest fram emot. Den innehåller en "Road Movie" från Hellish Rock turnén tillsammans med Helloween (den första och hittils enda gången jag sett de båda banden). Även denna innehåller några livelåtar, inspelade under just den turnén.

Visst låter det spännande!!!!!! Jag måste redan ikväll gå in och boka mitt exemplar på Ginza. Om du vill se en trailer till DVDn så finns den att beskådas här; http://www.spv.de/gammaray/gammaray_trailer.html
Nedan så publicerar jag också ett liveklipp med GammaRay från den senaste turnén. Låten heter Intro the Storm och kommer från deras senaste album Land of the Free II.


Just det. Jag kanske skulle nämna att den släpps den 24de oktober här i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0