Ny Edguy sång läckt på YouTube

Du läste rätt. Edguys låt Ministry of Saints från den kommande plattan Tinnitus Sanctus har läckt ut (hur det har gått till har jag däremot ingen aning om) på YouTube. Låten är öppnings spåret på plattan och även den som kommer att bil en video inom en snar framtid. Den är faktiskt riktigt bra. Precis som Edguy SKA (gillar inte det sättet att uttrycka sig egentligen, men så är det) låta idag 2008. Det är ingen återgång till Vain Glory Opera och Theater of Salvation utan en musikalisk vidareutveckling i samma anda som de två senaste plattorna, Hellfire Club och Rocket Ride.

Det får en bara att längta efter plattan ännu mer, för om resten av låtarna är så här bra så finns det en stor chans att den puttar ner Rocket Ride (min favorit platta med Edguy) från tronen.

Hur som hels. Jag ska inte hålla på karamellen längre nu. Varsågoda, jag presenterar för er; MINISTRY OF SAINTS av det bandet alla dagens Power Metal band vill låta som, men inte lyckas på lååååååånga vägar, EDGUY!!!!!!!


TAKE A ROCKET RIDE!!!!!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Åh..ja, ja, ja! verkligen helt underbar var den! Shit vad detta lyste upp min kväll som nu blev fylld med något mer än bara plugg - att lyssna sönder den här låten! :D <3

2008-10-16 @ 18:17:07
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: xander

Kungligt bra låt =) en till som verkar älska edguy o avantasia, längar nog mer till deras DVD än nya edguy albumet till och med.. att få återuppleva avantasias spelning i sommras kommer slå det mesta :]

2008-10-23 @ 22:58:56
Postat av: Ceken

Fan vilken grym blogg, du har skrämmande lika åsikter som mig! Vi borde ta en öl och snacka nån gång.

Och visst - även jag hörde detta mästerverk igår, började nästan gråta för Tobias e så jävla bra. Nya Avantasia-skivan ägde mot alla odds de äldre, och det kommer fanimig bli likadant med nya Edguy-plattan!!! Trots den sugiga ljudkvalitén spöar det 99% av all ny metal som släpps!!!

2008-10-27 @ 12:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0